Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Aviokompānijas "Cathay Pacific" reisa "CX893" apkalpe novērojusi Ziemeļkorejas ballistiskās raķetes atgriešanos atmosfērā un sadalīšanos, ziņo BBC. Savukārt divu Dienvidkorejas lidmašīnu apkalpes iepriekš novērojušas raķetes izšaušanu.

29. novembrī slēgtā komunistu citadele izmēģināja savu līdz šim jaudīgāko raķeti, kas varot sasniegt jebkuru ASV pilsētu, to ierasti pāršaujot pāri Japānai. Raķete gan nav sprāgusi ūdenī, bet sadalījusies gaisā salīdzinoši netālu no "Cathay Pacific" lidmašīnas, soctīklos paziņojis kompānijas pārstāvis Marks Hoijs.

Ziemeļkoreja nekad iepriekš neizsludina savus raķešu izmēģinājumus, liedzot aviokompānijām laikus mainīt maršrutus, lai izvairītos no raķešu trāpījuma. Lai gan incidenta iespējamība tiek uzskatīta par zemu, tāda pastāv. Tiesa, Ziemeļkorejai pašai ir pieejami starptautiskās civilās aviācijas lidojumu dati, kurus tā var izvērtēt pirms raķešu palaišanas, norāda BBC.

Augusta sākumā "Air France" paplašināja kompānijas iekšēji noteikto lidojumu aizliegumu zonu ap Ziemeļkoreju pēc tam, kad viena no tās lidmašīnām nonāca tuvu kārtējās raķetes lidojuma trajektorijai.

Pēc raķetes palaišanas Ziemeļkorejas galvaspilsētā Phenjanā ļaudis kameru priekšā izrādīja prieku par ballistisko raķešu programmas sasniegumiem. Tikmēr kaimiņos esošajā Dienvidkorejā tūristi tālskatos bažīgi vēroja Ziemeļkorejas pierobežu, uztraucoties par iespējamo situācijas saasināšanos, vēsta aģentūra "Reuters".

Jau ziņots, ka pirmdien Dienvidkoreja un ASV uzsāka līdz šim vērienīgākās kopīgās gaisa spēku mācības "Vigilant Ace". Tajās piedalās 230 lidmašīnas, tostarp vairāk nekā 20 "neredzamie" iznīcinātāji un vairāki desmiti tūkstoši karavīru. Ziemeļkoreja mācības nosodījusi, paziņojot, ka ASV "lūdzoties pēc kodolkara", un ka tā nopietni apsvērs pretdarbības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!