Foto: DELFI
Drošības apsvērumu dēļ lidosta "Rīga" ir spiesta apsvērt radikālus risinājumus satiksmes organizācijā pie pasažieru termināļa, tostarp iespēju pilnībā liegt transportlīdzekļu apstāšanos tā tuvumā, portālu "Delfi" informēja lidostas preses pārstāve Laura Karnīte.

Karnīte informē, ka trešdienas, 14. novembra, vakarā taksometru rindā pie lidostas atlidošanas termināļa izejas izcēlies agresīvs konflikts starp taksometru šoferiem. Konfliktā iesaistītie pielietojuši gan asaru gāzi, gan, iespējams, auksto ieroci. Lidostas Drošības dienesta un Valsts policijas lidostas iecirkņa darbiniekiem īsā laikā izdevies konfliktu novērst, taču tajā fiziski aizskarts kāds lidostas pasažieris, informē Karnīte, piebilstot, ka aizskartais apmeklētājs nav guvis miesas bojājumus.

Lidosta ir sniegusi Valsts policijai visu nepieciešamo informāciju notikušā incidenta izmeklēšanai.

"Rūpējoties par pasažieru drošību un apzinoties lidostas kā Latvijas vizītkartes atbildību valsts un sabiedrības priekšā, lidosta ir spiesta apsvērt radikālu pasākumu pielietošanu, tostarp iespēju pilnībā liegt transportlīdzekļu apstāšanos tiešā pasažieru termināļa tuvumā, drošības vārdā upurējot pasažieru ērtības," norādījusi lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Karnīte papildina, ka vairāki tiesu spriedumi par taksometru pakalpojumu sniegšanas kārtību pie nozīmīgiem satiksmes centriem, kā arī izmaiņas taksometru tarifu noteikšanas regulējumā, ar kuriem atcelti taksometru pakalpojumu tarifu "griesti," pēdējā gada laikā ir negatīvi saasinājuši konkurences situāciju taksometru nozarē. Tas novedis ne tikai pie pasažieru sūdzībām par sniegto pakalpojumu kvalitāti un cenu, bet arī drošību apdraudošiem incidentiem lidostā.

Ņemot vērā, ka lidostas pašas iespējas nodrošināt sabiedrisko kārtību un drošību ir tiesiski ierobežotas, lidosta aicinās atbildīgās institūcijas - Iekšlietu ministriju (IeM) un Valsts ieņēmumu dienestu (VID) - nekavējoties izstrādāt konkrētu rīcības plānu situācijas risināšanai īstermiņā un ilgtermiņā. Lidosta uzskata, ka IeM būtu jānodrošina papildus resursi drošības situācijas kontrolei lidostas teritorijā, savukārt VID būtu pastiprināti jākontrolē taksometru pakalpojumu sniedzēju darbības atbilstība normatīvajiem aktiem.

"Mēs ceram uz atbildīgo institūciju operatīvu rīcību, lai tiem vairāk nekā 20 000 pasažieru un lidostas viesu, kas ik dienu ierodas lidostā, nebūtu jāpiedzīvo tādas neērtības kā Centrālās dzelzceļa stacijas un Rīgas autoostas klientiem, kuriem vairs nav iespējas ērti piebraukt tieši pie pasažieru apkalpošanas ēkām," paudusi lidostas vadītāja.

Jau ziņots, ka no 2017. gada 6. septembra, pildot Administratīvās apgabaltiesas lēmumu, lidostā "Rīga" nekontrolētā apjomā var braukt ikviens taksometru pakalpojumu sniedzējs. Priekšrocības zaudēja "BalticTaxi" un "RedCab", kurām vienīgajām līdz tam brīdim bija iespēja uzņemt pasažierus pie atlidošanas termināļa.

Konkurences padome iepriekš paudusi gandarījumu, ka saskaņā ar tiesas lēmumu Rīgas lidosta dota iespēja visiem taksometru pakalpojumu sniedzējiem bez ierobežojumiem uzņemt pasažierus no lidostas atlidošanas termināļa.

Toreiz KP priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama LNT ziņu raidījumam atzina, ka "šis spriedums ir vērsts uz konkurences veicināšanu lidostas "Rīga" teritorijā, pasažieriem dodot iespēju piekļūt pie jebkura taksometra pakalpojuma sniedzēja, nevis tikai pie tiem, kuriem ir izsniegtas caurlaides".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!