Trešdien, 17. oktobrī, Rātslaukumā notika pikets, kura dalībnieki pieprasīja Rīgas domei nekavējoties uzlabot veloinfrastruktūru galvaspilsētā.

Biedrību "Pilsēta cilvēkiem" un "Tru Fix Kru" rīkotais pikets notika vienlaikus ar Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdi.

Opozicionārs Vilnis Ķirsis (V) sēdes sākumā palūdza izsludināt 10 minūšu pārtraukumu, lai domnieki varētu apmeklēt piketu. Tomēr Satiksmes departamenta amatpersonas, tostarp direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins, pie piketētājiem nedevās. Tā vietā Satiksmes departamenta pārstāvji piketa tiešraidi vēroja internetā.

Kad "Vienotības" frakcijas vārdā ņemtais pārtraukums bija iztecējis, jaunu 10 minūšu pārtraukumu pieprasīja 13. Saeimā ievēlētais Sandis Riekstiņš (JKP).

Trešo 10 minūšu pārtraukumu pieprasīja Jurģis Klotiņš (NA).

Pie piketētājiem ieradās Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR), izpelnoties skaļus sanākušo svilpienus.

Kā novēroja portāls "Delfi", piketu apmeklēja ap 100 cilvēku. Vēlāk daļa no tiem pēc Ķirša mudinājuma ienāca Rātsnama telpās.

Organizatori portālu "Delfi" informēja, ka piketu rīko, lai pieprasītu Rīgas domei "beidzot realizēt veloinfrastruktūras projektus, kurus pēdējo trīs gadu laikā atbildīgās amatpersonas vairākkārt solījušas īstenot "nākamajā gadā", bet "nākamais gads" vienmēr noslēdzas ar nulle kilometriem izbūvētu veloceļu".

Piketa organizētāji aicina domi īstenot solītos veloinfrastruktūras projektus un galvenajām pilsētas ielām mikrorajonos un pilsētas centrā, uz pilsētas tiltiem, kā arī izveidot velonovietnes visās nesen rekonstruētajās ielās.

Organizatori arīdzan aicina Rīgas domes deputātus nākamā gada budžetā paredzēt pietiekamu līdzekļu apjomu, lai varētu īstenot līdz šim nerealizētos, kā arī jaunus veloinfrastruktūras projektus.

Kā liecina sociālajā vietnē "Twitter" pieejamā informācija, piketam gatavojušies arī partiju apvienības "Attīstībai/Par!" biedri.

Vēstīts, ka Rīgas domes Satiksmes departaments aplēsis, ka kopš 2008. gada velobraucēju skaits Rīgā ir audzis vairāk nekā piecas reizes. Taču lielākā daļa rīdzinieku joprojām neizmanto velosipēdu kā galveno pārvietošanās līdzekli, tāpēc lielais automašīnu daudzums rada kaitīgu ietekmi uz apkārtējo vidi, kā arī noslogo transporta plūsmu ielās.

Savukārt projektā "Velodati" noskaidrots, ka Rīgā katastrofāli trūkst ikdienas maģistrālo veloceliņu. Savukārt RD jaunos veloceliņus būvē tur, kur tas ir ērtāk, nevis nepieciešams.

Vēstīts, ka 7. jūnijā apvienība "Pilsēta cilvēkiem" RD iesniedza vairāk nekā 2500 iedzīvotāju parakstītu iniciatīvu par sabiedriskā transporta un velojoslu izveidi Brīvības ielā. Opozīcija 19. jūnija kārtējā RD sēdē centās iekļaut lēmumprojektu, kas uzdotu Satiksmes departamentam izvērtēt iedzīvotāju iniciatīvu. Taču ar koalīcijas deputātu balsīm šo ieceri RD noraidīja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!