Foto: DELFI

Raidījuma "Nekā personīga" vēstītais par darba grupu, kurā nolemts ieturēt piecus eiro par automašīnas iestūrēšanu galvaspilsētas centrā, ir izdomājums, portālam "Delfi" norādīja Rīgas domē (RD).

RD Sabiedrisko attiecību nodaļā norādīja, ka pašvaldība arīdzan nav slēgusi līgumu ar advokātu biroju "Šķiņķis Pētersons" par iebraukšanas maksas ieviešanas saistošo noteikumu izstrādi. Savukārt advokātu birojā portālam "Delfi" pauda, ka "zvērinātu advokātu birojam ir pienākums nodrošināt klientu un viņu uzdevumu konfidencialitāti".

Par plāniem iekasēt iebraukšanas maksu Rīgas vēsturiskajā centrā pārsteigta ir arī RD opozīcija. Nacionālās apvienības frakcijas referents Edvards Ratnieks portālam "Delfi" pastāstīja, ka deputāti nav piedalījušies raidījumā pieminētajā darba grupā. Frakcijai arīdzan nav zināms par līgumu, kas slēgts ar "Šķiņķis Pētersons", taču deputāti lūkos to izprasīt no amatpersonām.

Frakcijas "Latvijas attīstībai" deputāts Viesturs Zeps norādīja, ka ir gan Attīstības, gan Transporta un Satiksmes komitejas loceklis, taču iebraukšanas maksa nav pārcilāta ne komitejās, ne diskusijās par centieniem mazināt transporta plūsmu Rīgas centrā.

"Neviens no "Latvijas attīstībai" frakcijas deputātiem nav šādā darba grupā ticis uzaicināts un nedarbojas. Domāju, ka arī citas opozīcijas frakcijas nav aicinātas piedalīties. Faktiski tā ir tipiska pašreizējās pozīcijas politika – pilnībā nerēķināties ar opozīciju un pašiem veidot dienas kārtību," komentēja Zeps.

Arī "Jaunās konservatīvās partijas" deputāti nav bijuši aicināti uz sēdēm, kurās būtu lemts par iespējamu braukšanas maksas ieviešanu galvaspilsētas centrā, pastāstīja partijas preses sekretāre Aiga Aizpuriete. Frakcija nav informēta arī par uzdevumu "Šķiņķis Pētersons" advokātu birojam. Trešdien, 19. septembrī, frakcija lūkos šo jautājumu aktualizēt kārtējā RD sēdē. Partija vērtē, ka "šāds lēmums, visticamāk, ir saistīts ar pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" kritisko finansiālo stāvokli. Partija uzskata, ka pilsētai vispirms būtiski jāsakārto satiksmes infrastruktūra, lai varētu kaut vai apsvērt ideju par iebraukšanu centrā prasīt samaksu. Šobrīd pilsētas satiksmes infrastruktūras tehniskais stāvoklis nav tāds, lai tas būtu iespējams."

Ideja iekasēt naudu par iebraukšanu Rīgas centrā ir izskanējusi jau pirms 12 gadiem, kad to ierakstīja Rīgas attīstības plānā 2006. – 2018. gadam. Taču jautājums aktualizējies pēc augustā noslēgtā iepirkuma, kurā RD vairākās vietās ap galvaspilsētas centru uzstādīs satiksmes uzraudzības punktus.

Iepirkuma "Satiksmes uzraudzības punktu ierīkošanas Rīgas vēsturiskā centra perimetrā projektēšana un autoruzraudzība" nolikumā atrunāts, ka būvprojekts jāizstrādā sešu mēnešu laikā kopš līguma parakstīšanas.

Par projekta mērķi izvirzīta nepieciešamība uzlabot satiksmes uzraudzības iespējas Rīgas vēsturiskā centra teritorijā. "Infrastruktūras izveide sevī ietver konstrukciju izveidi uz kurām ir iespējams uzstādīt satiksmes uzraudzības iekārtas, vadības skapja uzstādīšanas vietas sagatavošana un atbilstoša inženierkomunikāciju pieslēgumu izveide," rakstīts nolikumā.

Augustā, noslēdzoties pieteikumu iesniegšanas termiņam, par uzvarētāju Satiksmes departamenta Iepirkuma komisija atzina personu apvienības SIA "Vertex projekti" un SIA "IxCom" piedāvājumu uzraudzības punktus ierīkot par 140 320 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

"IxCom" pieder Igoram Kučerjavijam un Svetlanai Komarovai. Uzņēmums pērn apgrozīja 1,12 miljonus eiro, nopelnot 48 tūkstošus eiro. Savukārt "Vertex projekti" pieder Jānim Vasaraudzim un Oskaram Koemecam. Šis uzņēmums pērn apgrozīja 850 tūkstošus eiro, nopelnot 176 tūkstošus eiro.

Atklātajā konkursā piedalījās vēl divi komersanti. SIA "Jarva" piedāvāja darbus veikt par 98 807 eiro, bet komisija uzņēmumu atraidīja, jo pretendents neatbilda nolikuma prasībām. Savukārt SIA "Corporate Systems" 184 218 eiro vērtais piedāvājums neatbilda konkursa procedūrai, skaidrots iepirkuma procedūras ziņojumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!