Foto: LETA

Šā gada maijā un aprīlī varētu sākties projektēšana Vanšu tilta rekonstrukcijas darbiem, bet jau rudenī sāksies pilnvērtīga rekonstrukcija, kas turpināsies visu gadu, trešdien LTV raidījumā "Rīta Panorāma" sacīja Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).

Ušakovs skaidroja, ka Rīgā divi lieli tilti – Vanšu tilts un Salu tilts –, kas bijuši sliktā tehniskā stāvoklī. Brīdī, kad lemts par tiltu rekonstrukciju, Salu tilts bijis sliktākā stāvoklī par Vanšu tiltu, tāpēc tas rekonstruēts pirmais.

Līdz ar to Vanšu tilta remontdarbi bija pakārtoti Salu tilta remontam. Tomēr aprīlī vai maijā varētu sākties Vanšu tilta būvdarbu projektēšana, bet pilnvērtīga rekonstrukcija sāksies jau rudenī un turpināsies visu gadu. Remontēt plānots arī Brasas pārvadu.

Vaicāts par Būvniecības valsts kontroles biroja pārmetumiem, ka Vanšu tilta kāpņu nobrukuma iemesls ir savlaicīgi neveikta apkope un atjaunošana, Ušakovs vēlreiz uzsvēra, ka rekonstrukcija bijusi nepieciešama gan Salu tiltam, gan Vanšu tiltam, taču ir jāņem faktori, lemjot par tiltu rekonstrukciju, proti, finanses, kas pašvaldībai pieejamas un, piemēram, būvnieku kapacitāte.

Tāpat nevar vienlaicīgi remontēt Salu tiltu un Vanšu tiltu, noteica Ušakovs, piebilstot, ka pašvaldība seko tiltu tehniskajam stāvoklim.

Rīgas mērs skaidroja, ka Salu tilta pārvada rekonstrukcija un liela daļa ielu remontu sāksies atbilstoši laika apstākļiem. Savukārt Brasas pārvada remontdarbi sāksies pēc Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem. "Sāksim, cik ātri iespējams, turpināsim gan septembrī, gan oktobrī, ja laikapstākļi atļaus," runājot par visiem šogad plānotajiem ielu un tiltu remontiem, sacīja Ušakovs.

No viņa teiktā izriet, ka šogad plānots remontēt Brīvības ielas posmu līdz VEF tiltam, Krasta ielu, kur tikšot izveidots "normāls velosavienojums", kā arī tā kļūšot ievērojami zaļāka – tiks stādīti koki un krūmi. Tāpat ieplānots remontēt Kalpaka ielu un Merķeļa ielu, savukārt Aleksandra Čaka ielu šogad tomēr neremontēs.

2019. gadā būs jāpabeidz Aleksandra Čaka iela un Vanšu tilts, jo tad valsts sāks būvēt jauno dzelzceļu "Rail Baltic".

Jau ziņots, ka pēc Vanšu tilta vispārējā stāvokļa vizuālās apsekošanas BVKB neizslēdz iespēju, ka atsevišķi tilta elementi varētu nobrukt arī turpmāk.

Pēc tilta vispārējā stāvokļa apsekošanas BVKB secinājis, ka viens no galvenajiem iemesliem kāpņu daļas nobrukumam ir ilgstoši neveikta apkope un atjaunošana. Rīgas dome mierina, ka Vanšu tilta kapitālais remonts paredzēts tuvāko divu gadu laikā.

BVKB brīdina, ka līdzšinējās Rīgas domes darbības, proti, drūpošo kāpņu konstrukcijas apklāšana ar audumu, un pagaidu žoga norobežojumi uz zemes, nav pietiekamas. Lai gan Vanšu tilta konstrukcijas nav piekritīgas BVKB, apsekošanu veikt uzdeva Ekonomikas ministrija. Birojs otrdien, 6. martā, vizuāli apsekoja gan nolūzušo kāpņu daļu, gan nesošās tilta konstrukcijas, gan pārējās no tilta vedošās kāpnes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!