Foto: Publicitātes attēli

Biedrība "Āgenskalns-mūsu mājas" jūlija beigās pie valdības plāno piketu pret tuneļa zem Āgenskalna dzīvojamās daļas izbūvi Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica II" ietvaros, informēja Rīgas domē.

Pikets pieteikts 28.jūlijā plkst.11 Brīvības bulvāra alejā pretī Ministru kabinetam. Plānots dalībnieku skaits - 100.

Biedrības vadītājs Ērikls Pūle, komentējot ieceri, pastāstīja, ka sākotnējā sabiedriskā apspriešanā par "Rail Baltica II" projekta izstrādātāji piedāvāja divus trases variantus, no kuriem viens ietvēra tuneļa būvniecību zem Āgenskalna. Neesot garantijas, ka šāda pati ideja netiks piedāvāta rudenī, kad paredzēta atkārtota sabiedriskā apspriešana, tāpēc nolemts piketēt.

Vienlaikus viņš norādīja, ka pikets ir tikai viena sastāvdaļa akcijā pret tuneļa būvniecību. Tāpat turpinās parakstu vākšana pret attiecīgo ieceri, un savākti aptuveni 2600 iedzīvotāju parakstu. Biedrība arī vērsīsies pie ekspertiem, lai taujātu viedokli par tuneļa būvniecības ģeoloģisko un hidroloģisko ietekmi.

Pūle arī pastāstīja, ka 15.septembrī plānota Āgenskalna iedzīvotāju sapulce, uz kuru uzaicināts satiksmes ministrs Anrijs Matīss, Rīgas vicemērs Andris Ameriks, Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka, kā arī pārstāvji no Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta. Pasākumā paredzēts informēt par biedrības paveikto - gan saistībā ar parakstu vākšanu, gan citām aktivitātēm.

"Rail Baltica II" dzelzceļa trases izbūve vēl ir plānošanas posmā - nav lēmuma par konkrētu dzelzceļa trases izvietojumu, tādējādi vēl nav zināms, vai projekts ietvers tuneļa zem Āgenskalna izbūvi. Konkrētu dzelzceļa trases izvietojumu paredzēts izraudzīties līdz 2015.gada beigām.

Projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas "Aecom Ltd." 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma lieluma - "Rail Baltica II" projekts var pretendēt uz līdz 85% ES līdzfinansējumu.

Biedrība "Āgenskalns-mūsu mājas" reģistrēta 2015.gada 8.aprīlī, un tās mērķi ir Āgenskalna kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas veicināšana un popularizēšana, izglītības, sporta un kultūras aktivitāšu veicināšana Āgenskalnā, kā arī Āgenskalna iedzīvotāju interešu aizstāvība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!