Foto: Publicitātes foto
Decembra vidū iznācis žurnāla "Teātra Vēstnesis" ceturtais numurs. Žurnāla Tēma veltīta mārketingam kā teātra "sejas" un "vārda" radīšanas rīkam, izrāžu pārdošanai kā prognozēšanai. Tēmas redaktore ir Ieva Anševica, Teātra Vēstneša producente.

Sadaļā "Process" Undīne Adamaite raksta par JRT jaunā kursa pirmo uznācienu "Kalpa zēna vasara. Sākums", Tatjana Zeļmanova un Mārīte Gulbe aplūko Valmieras teātra jaunākās izrādes "Apmaiņa" un "Fantočini noslēpums", Ieva Struka recenzē vēstures un šodienas sasauci JRT izrādē "Latviešu laupītāji" un mūzikas namā Daile producētajā iestudējumā "Veidenbaums un Veidenbaums. Divi brāļi". Savukārt Inta Balode reflektē par dejas un vārda mijiedarbību Nacionālā teātra iestudējumā "Visas manas vājības ir tavas lūpas". Sadaļas noslēgumā par Latvijas teātra kopainu, kāda tā paveras, skatoties no malas, diskutē igauņu teātra zinātniece Anneli Saro un lietuviešu kritiķis Vaids Jauniškis.(Publikācija sadarbībā ar portālu kroders.lv)

Par JRT darbu īstās auditorijas uztaustīšanai raksta Andra Rutkēviča, par teātra, mākslinieciskās programmas, skatītāju intereses dažādiem aspektiem sarunājas Nacionālā teātra producēšanas daļas vadītāja Ilona Matvejeva un ilggadējā Dailes teātra mārketinga un komunikācijas direktore Indra Rubene-Vīlipsone, par mazo un lielo teātru atšķirīgo stratēģiju un taktiku spriež "Dirty Deal Teatro" direktore Anna Sīle un mūsu Baltā nama sabiedrisko attiecību speciāliste Irbe Treile.

Žurnāla rubrikā "Intervijas" lasāma Līgas Ulbertes saruna ar Liepājas teātra aktieri Gati Maliku un Oļģerta Krodera "pirmo Hamletu" Riharda Rudāka un Edmunda Freiberga dialogs.

Teorijas sadaļā – ar VKKF atbalstu tapis apjomīgs Evarta Melnalkšņa pētījums par laikmetīgo mūzikas teātri Eiropā, tā saknēm un sasaisti ar klasisko un mūsdienu operu.

Rubrikā "Jaunie" – Līga Ulberte par teātra apvienību Kvadrifrons.

Ārzemju sadaļā šoreiz fokuss uz Krievijas teātri. Par režijas un scenogrāfijas novatoru Dmitriju Krimovu raksta GITIS profesore Anna Stepanova, Guna Zeltiņa stāsta par Eiropas Teātra balvu, kas šoreiz pasniegta Sanktpēterburgā, un šā notikuma mākslinieciskajām un politiskajām peripetijām. Savukārt Baltijas dimensijā Guna Zeltiņa aplūko Lietuvas festivāla "Sirenos" izrādes, Maija Svarinska recenzē Laura Gundara lugas Cabaret Siberia iestudējumu autora režijā, teātrim TT sadarbojoties ar igauņu "Piip ja Tuut Teater", Pēteris Krilovs, Juris Bartkevičs un Ieva Struka piemin Eimuntu Nekrošu.

Rubrikā Leģendas – Ulda Pūcīša dienasgrāmatu nepublicētās lappuses par Pēra Ginta lomu ar Edītes Tišheizeres ievadu, Jāņa Siliņa fotostāsts par Andreja Upīša vēsturisko traģēdiju iestudējumiem cauri gadiem, Ervīna Meijera mistifikācija par Eduarda Smiļģa dzīves pagriezienu.

Gada pēdējā numurā kā parasti nozīmīga ir hronikas sadaļa – jaunākie iestudējumi valsts un nevalstiskajos teātros, gada laikā iznākušās grāmatas par teātri, Spēlmaņu nakts nominanti un laureāti, kā arī In memoriam Latvijas teātra cilvēkiem, kas aizgājuši šā gada laikā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!