Foto: Tatyana Vlasova

Londonas laikraksts "Telegraph" reiz viņu nodēvējis par mūsdienu vadošo Pučīni soprānu, savukārt "New York Observer" -– par mākslinieci ar īpaši starojošu auru. Jau pavisam drīz – 13. oktobrī Kristīne Opolais kopā ar Leipcigas "Gewandhausorchester" un diriģentu Andri Nelsonu uzstāsies arī uz Latvijas Nacionālās operas skatuves, kur reiz viņa sāka savu solistes karjeru.

Kristīne Opolais dzimusi un augusi Rēzeknē, un mūzika viņai ir bijusi tuvu sirdij jau no bērnu dienām. Mācījusies skolā ar mūzikas novirzienu, pēc tās absolvēšanas izlēmusi studēt Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā. Vēlāk arī uzņemta Latvijas Nacionālās operas (LNO) korī, bet savu solistes karjeru sāka 2003. gadā ar Mizetes lomu Pučīnī operā "Bohēma".

Pašlaik viņa ir viena no pieprasītākajām operdziedātājām uz starptautiskās skatuves un starp pasaules izcilākajām zvaigznēm izceļas ar savu spožo dziedājumu, kas apvienots ar dramatisku intensitāti. Viņas sniegumu augstu vērtē arī opermūzikas kritiķi visā pasaulē. Rudenī, pēc koncerta Rīgā Kristīne atgriezīsies uz Metropolitēna skatuves Ņujorkā, lai izdziedātu "Suor Angelica" lomu, ko viņa jau ir ierakstījusi kopā ar klasiskās mūzikas ierakstu kompāniju "Orfeo", taču uz skatuves dziedās pirmo reizi. Savukārt pagājušajā sezonā Kristīne ikvienu priecēja, atveidojot galveno lomu Mērijas Zimmermanes režisētajā Dvoržāka "Nārā". Laikraksts "New York Times" šo Opolais sniegumu vērtēja kā "vokāli spožu un emocionāli viegli ievainojamu".

Opolais ar Metropolitēna operu ir spēcīga saikne jau kopš viņas debijas uz šīs skatuves – 2014. gadā viņa debitēja vadošajās lomās divos dažādos iestudējumos pāris stundu laikā. Jau nākamajā dienā pēc sava slavenā snieguma operā "Madama Butterfly" Opolais pēkšņi "ielēca" "Bohēmas" dienas izrādē, kas turklāt tika translēta kinoteātros visā pasaulē.

Šajā sezonā Opolais sniegumu varēs dzirdēt arī Karaliskajā Koventgārdena operā Londonā, Vīnes Valsts operā un Hamburgas Valsts operā. Šajā rudenī Opolais jau piedzīvojusi arī debiju Japānā, kur viesojās kopā ar Romas operu un izrādi "Manona Lesko".

Līdzās darbam operā Opolais regulāri uzstājas arī solo koncertos. Ar savu dziedājumu viņa ir viesojusies Zalcburgas festivālā, BBC Promenādēs, Džordža Enesku, Turku un Tanglewood festivālos. Tāpat Opolais uzstājusies arī slavenās koncertzālēs, kā Vīnes Mūzikas draugu biedrības zāle, Bādenbādenes operas zāle, Maskatas Karaliskā opera, Karaliskā "Concertgebouw" zālē Amsterdamā un "Carnegie Hall" koncertzāle Ņujorkā.

13. oktobra koncertā Kristīnes Opolais izpildījumā varēs baudīt ainas no Čaikovska operām "Jevgeņijs Oņegins" un "Pīķa dāma". Pirmoreiz Latvijā skanēs Andra Dzenīša jaundarbs "Māra", kas komponēts pēc Bostonas simfoniskā orķestra un Leipcigas "Gewandhausorchester" orķestra pasūtījuma un pirms koncerta Rīgā būs piedzīvojis pasaules pirmatskaņojumu Leipcigā 4. oktobrī. Savukārt nākamajā dienā – 14.oktobrī koncerta pirmajā daļā kopā ar Andri Nelsonu un "Gewandhausorchester" orķestri muzicēs izcilais zviedru trompetists Hokans Hardenbergers, kura pamudināts arī Andris Nelsons atsācis spēlēt trompeti.

Biļetes uz abiem koncertiem pieejamas tirdzniecībā visās "Biļešu paradīzes" kasēs un internetā. Koncertus organizē Andreja Žagara Kultūras atbalsta un attīstības fonds.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!