Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Ik gadu viens no šopholiķu gaidītākajiem notikumiem ir tā saucamā Melnā piektdiena, kad veikalos tiek izsludinātas milzu atlaides, un daudzās pasaules valstīs iepirkšanās svētki izvēršas masu histērijā, kas nereti robežojas ar agresiju un cīņu par noskatītajām precēm.

Jau vēstīts, ka Melnās piektdienas pirmsākumi meklējami šī gadsimta sākumā ASV, kad lielākie tirgotāji ieviesa lielo atlaižu dienu un nozīmēja to uz nākamo dienu pēc Pateicības dienas, kas attiecīgi ir novembra ceturtā ceturtdiena un piektdiena.

Gadu gaitā masu iepirkšanās neprāts izplatījies visā plašajā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Iepriekš tika prognozēt, ka šogad Latvijā Melnajā piektdienā, 23. novembrī, gaidāmi tiešsaistes pirkumu rekordi.

Tiesa, viss liecina par to, ka ļaudis ir gatavi stāvēt arī dzīvajās rindās, lai tiktu pie kārotā. Tā, piemēram, apakšveļas un tērpu zīmola "Amoralle" "Instagram" foto blogā publicētajos īsajos video stāstiņos, kas izdzēšas pēc 24 stundām, bija redzams, ka 23. novembra rītā pie veikaliņa durvīm Brīvības ielā Rīgā kuplā skaitā bija sapulcējušās dāmas, lai tiktu pie noskatītās vešiņas.

Latvijā Melnā piektdiena kļuvusi populāra tikai pēdējos gados, bet daudz kur citur pasaulē tā ir neatņemama rudens iepirkšanās tradīcija, un viens no ļaužu kārotākajiem mērķiem ir sadzīves tehnikas preces, kurām šajā dienā tiek piemērotas ievērojamas atlaides.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!