Foto: LETA

Rīgas domes kapitālsabiedrības "Rīgas satiksme" 16 miljonus vērtais ūdeņraža trolejbusu projekts ir iestrēdzis un ūdeņraža uzpildes stacija joprojām nedarbojas, vēstīja raidījums "TV3 Ziņas".

"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane raidījumam norādīja, ka uzņēmums no Polijas ir saņēmis visus 10 pasūtītos trolejbusus, kurus darbina ūdeņraža dzinējs. Tos pie ūdeņraža uzpildes stacijas pieslēgt nav izdevies, taču tos pilsētā testē, pieslēdzot "vadiem".

"Ir aizkavēšanās ar ražošanas un uzpildes staciju. Šis darbs norit ilgāk. Lielākā aizķeršanās ir salāgošanas darbos. Esam veikuši testa uzpildes gan trolejbusiem, gan vieglajiem auto. Testi dažādi, ir atklātas kļūdas. Pie novēršanas šobrīd tiek strādāts," stāstīja Bartaševiča-Feldmane.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uztur Bīstamo iekārtu reģistru, kurā būtu jāreģistrē daļa no uzpildes stacijas. Tas aizvien nav izdarīts, norādīja raidījums

"Bīstama iekārta ir tvertnes, kurās tiek uzglabāts ūdeņradis. Uz tām attiecas Ministru kabineta noteikumi "Spiedieniekārtu kompleksu tehniskās uzraudzības kārtība". Šajā brīdī iekārtas, kurām būtu jāatrodas stacijā, nav reģistrētas. Informācija par to, ka tur tāda būtu vai darbotos, mums nav pieejama," informēja PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Vēstīts, ka par plāniem ieviest Rīgā ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus "Rīgas satiksme" paziņoja 2016. gada pavasarī. Projekts paredzēja par 16 miljoniem eiro, no kuriem puse ir Eiropas Savienības nauda, Vienības gatvē uzbūvēt ūdeņraža uzpildes staciju un nopirkt 10 trolejbusus.

Būvniecībai "Rīgas Satiksme" izvēlējās firmas "Velve" un SIA "Hydrogenis" apvienību. "Velve" būvēja sienas, bet "Hydrogenis" atbildēja par ūdeņraža ražošanu, uzglabāšanu un uzpildi. Būvdarbi sākās 2017. gada maijā.

Ziņots, ka ar firmu "Velve" ir saistīts uzņēmējs Māris Martinsons, kuru aizturēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs. Trešdien, 12. decembrī, tiesa viņam piemēroja apcietinājumu.

"Nekā personīga" šovasar vēstīja, ka pērnajā ziemā "Rīgas Satiksmes" darbinieku neuzmanības dēļ trolejbusam gandrīz sabojāts dārgais ūdeņraža dzinējs. Šā gada martā "Nekā personīga" novēroja, kā speciālisti mēģina pievienot trolejbusu ūdeņraža uzpildes tankam. Process acīmredzami nesekmējās un eksperimentētāji centās aizgaiņāt "Nekā personīga" filmēšanas grupu. "Rīgas satiksme" raidījumam atzina, ka tai ir problēmas ar ūdeņraža uzpildīšanu. To nevar izdarīt pietiekami ātri un droši.

Pēc raidījuma notika Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēde, kurā "Rīgas satiksmes" Juridiskās pārvaldes vadītājs Didzis Stepe klāstīja, ka ūdeņraža trolejbusu projekts nekavējas un visus trolejbusus no Polijas uzņēmumam atvedīs šā gada laikā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!