Foto: LETA

Uzņēmumu reģistrs trešdien, 13. jūnijā, atklāja pirmo publiskās pārvaldes virtuālo asistentu Latvijā – "UNA", kopumā tehniskā risinājuma izmaksas sasniedza 9,5 tūkstošus eiro, informē Uzņēmumu reģistrā.

"UNA" ir pilotprojekts, un šobrīd Uzņēmumu reģistrā vērtē tehnoloģiskā rīka kapacitāti un attīstības iespējas. Iestādē ir veikuši vairākus aprēķinus, kas pierāda, ka projekts atmaksāsies šī gada laikā. Kopumā tehniskā risinājuma izmaksas sasniedza 9,5 tūkstošus eiro, savukārt virtuālā asistenta uzturēšanas izmaksas līdz šī gada beigām sasniegs 1,2 tūkstošus eiro. Par tālāko uzturēšanas gaitu un izmaksām vēl tiks veikti aprēķini un piedāvājumi izvērtēti šī gada beigās.

Virtuālais asistents iestādes klientiem būs palīgs un darbosies Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnē, kā arī tuvākajā laikā būs pieejams "Facebook Messenger" vietnē. Virtuālā asistenta mērķis ir sniegt klientiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par jaunu komersantu, uzņēmumu un organizāciju reģistrēšanu, kā arī likvidēšanu un dokumentu virzības statusu.

Darbs pie Uzņēmumu reģistra virtuālā asistenta izveides uzsākts 2017. gada nogalē, kad tika pieņemts lēmums pilotprojekta ietvaros, izmantojot mākslīgā intelekta tehnoloģijas, radīt rīku, kas ir palīgs iestādes klientiem. Tehnisko risinājuma izstrādi veica uzņēmumus "Tilde", un virtuālā asistenta vārdam "UNA" ir simboliska nozīme – Uzņēmēju Nākotnes Atbalsts.

"Esam priecīgi, ka Latvija ir starp pirmajām pasaulē, kas valsts pārvaldē ievieš virtuālos asistentus. Virtuālo darbinieku veidojām ar lielu aizrautību, lai tas būtu tehnoloģiski stiprs, zinošs par uzņēmējdarbību un spētu sazināties latviešu valodā, gluži kā sarakstoties ar Uzņēmuma reģistra speciālistu. UNAs izveidē izmantojām "Tildes" virtuālo asistentu platformu, neironu tīklu tehnoloģijas un dabīgās valodas analīzi. UNA turpina gūt pieredzi, mācoties no komunikācijas ar klientiem," stāsta uzņēmuma "Tilde" valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs.

Uzņēmumu reģistra virtuālā asistenta izveide ir solis uz priekšu, lai virzītu klientus darboties e-vidē sev ērtā laikā un vietā, paaugstinot klientu apkalpošanas standartus, to atzinīgi vērtē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Edmunds Beļskis. VARAM plāno attīstīt mākslīgā intelekta risinājumus portālam "Latvija.lv", lai sistēma spētu piedāvāt individualizētos pakalpojumus katrai personai, kas tieši būs saistīta ar personas sociālekonomisko profilu, dzīves situāciju un pakalpojumu sniegšanas vēsturi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!