EK priekšlikumā ierosināts Lietuvai piešķirt 98,37 miljonus eiro, Latvijai - 6,961 miljonu eiro un Igaunijai - 5,15 miljonus eiro, ziņu aģentūru BNS informēja EK pārstāvniecībā Lietuvā.
EK piektdien ierosinājusi no CEF līdzekļiem 152 svarīgiem transporta projektiem atvēlēt 2,7 miljardus eiro, no tiem 1,8 miljardus eiro - Eiropas dzelzceļa tīkla attīstībai.
Lēmums par ierosināto finansējumu tagad oficiāli jāpieņem dalībvalstīm, kas pārstāvētas Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta koordinācijas komitejā, kuras sanāksme notiks 6. jūlijā. Paredzēts, ka EK lēmumu oficiāli pieņems jūlija beigās. Pēc tam Inovācijas un tīklu izpildaģentūra (INEA) sagatavos atsevišķus dotāciju nolīgumus, kuri ar saņēmēju projektu pārstāvjiem tiks parakstīti šā gada otrajā pusē, teikts EK paziņojumā.
Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai" iepriekš paziņojusi, ka no CEF dzelzceļa projektam "Rail Baltica" pavisam pieprasīti 313,3 miljoni eiro.
Līdz šim visas trīs Baltijas valstis un kopuzņēmums "RB Rail" jau ir saņēmuši Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta CEF paredzēto līdzfinansējumu "Rail Baltica" dzelzceļa būvniecībai, parakstot divus līdzfinansējuma līgumus ar kopējo vērtību 765 miljoni eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu ātrums - 120 kilometrus stundā.
Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" kopējās izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro.