Latvijas trīs lielākie mobilo operatori, kuri viens pēc otra neilgā laikā paziņoja par cenu paaugstinājumu saviem tarifiem, pirmdien iesnieguši skaidrojumus Konkurences padomei (KP), sarunā ar "Delfi" apstiprināja KP preses pārstāve Paula Vilsone.

Viņa norādīja, ka KP tagad uzsāks paskaidrojumu vērtēšanu, lai izlemtu, vai ir nepieciešams uzsākt lietu par nelikumīgu cenu saskaņošanu.

Vienlaikus līdz ar gaidāmajām mobilo sakaru cenu izmaiņām, kas saistītas ar viesabonēšanas principa maiņu, KP, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) aicina patērētājus pievērst pastiprinātu uzmanību tam, ko piedāvā operatori, un izvēlēties savām vajadzībām piemērotāko variantu.

Tāpat KP, PTAC un SPRK aicina ikvienu mobilo sakaru lietotāju, pirms izvēlēties konkrētu tarifu plānu, sazināties ar savu operatoru un noskaidrot, vai piedāvātais tarifu plāns klientam ir izdevīgākais, ko operators piedāvā. Iestādes pieļauj, ka pirmais mobilo sakaru operatoru piedāvātais tarifs, kas informatīvajos paziņojumos tiek minēts kā alternatīva klienta pašreizējam, varētu iekļaut pakalpojumus, kas atsevišķiem patērētājiem ir lieki.

"Šādos gadījumos patērētājiem ir jābūt aktīviem un jāvēršas pie sava mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēja ar lūgumu piedāvāt citu pieejamo tarifu plānu, kas ir atbilstošāks individuālajām ikdienas vajadzībām un iespējām izmantot mobilos sakarus un datu pārraidi," skaidro Vilsone.
Ja piedāvātais risinājums lietotāju neapmierina, patērētājiem ir iespējams izvērtēt iespējamību izvēlēties cita operatora piedāvājumu. Savukārt, ja rodas kādi šķēršļi pakalpojuma nomaiņā vai arī rodas konfliktsituācija, tad, kā aicina KP, nekavējoties ir jāvēršas PTAC un SPRK.

Jau ziņots, ka visi trīs lielākie Latvijas mobilo sakaru operatori paziņojuši par tarifu pieaugumu, to pamatojot ar paplašinātu pakalpojumu piedāvājumu un viesabonēšanas atcelšanu Eiropas Savienībā (ES), kas stāsies spēka šī gada 15. jūnijā.

Mobilo sakaru operatori "Bite" un "Tele2" informējuši, ka no 1. jūnija cels tarifu cenas. Savukārt Latvijas Mobilais telefons cenas atsevišķiem tarifiem cēla šī gada 1. maijā.

Kā iepriekš neoficiālās sarunās skaidrojuši operatoru pārstāvji, tas nav cenu pieaugums, bet esošā piedāvājuma izmaiņas, palielinot piedāvātos pakalpojumus. Tiesa gan, klientiem, kuriem jau ir noslēgti līgumi, nebūs iespējams palikt pie vecajiem tarifiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!