Foto: Publicitātes foto
Pagājušajā mēnesī Baltkrievijā, Vitebskā norisinājās "Latvijas novadu dienas Vitebskā", kur pulcējās ap 3500 dalībnieku. No Latvijas bija ieradušās ap 120 delegācijas - pašvaldību un uzņēmumu pārstāvji - to vidū arī VAS "Latvijas dzelzcļš" (LDz) un Rīgas brīvostas pārvalde.

Lielā interese par pasākumu skaidrojama ar to, ka Vitebska ir vārti uz Latvijas ostām. Turklāt ar dzelzceļa sliežu ceļu tīklu, kura kopgarums pārsniedz 1200 kilometrus, Vitebska ir nozīmīgs transporta mezgls, kas "pa tiešo" savienots ar Latvijas dzelzceļu. Salīdzinot ar Rīgas ostas sīvāko konkurenti – Klaipēdu, Latvijas koridoram ir priekšrocības kravu piesaistē no Vitebskas reģiona.

Kā biznesa foruma laikā sacīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, sadarbības ar Vitebsku ir abpusēji ļoti izdevīga un tajā ir ieinteresēti gan Latvijas, gan Baltkrievijas uzņēmumi.

Tikmēr LDz prezidents Edvīns Bērziņš norāda: "Par veiksmīgu sadarbību ar Baltkrieviju vairs netiek runāts vēlējuma izteiksmē - tas ir reāls fakts. Jau daudzus gadus Latvijas un Baltkrievijas dzelzceļus saista veiksmīga sadarbība dažādās darbības jomās – gan dzelzceļa kravas un pasažieru pārvadājumos, gan arī starptautiskajā dzelzceļa organizēšanas sistēmā. Dalība Vitebskas pasākumā ir svarīga reģionālās sadarbības attīstībai. Turklāt Vitebskā ir viens no galvenajiem punktiem, kur kravas tiek vestas uz Latvijas teritorijas pusi un šo te kravu apjoms tikai palielinās. Tādēļ pārrunāt un nostiprināt attiecības, kā arī veidot jaunas, ir būtiskas ikvienam, kas apmeklēja pasākumu."

Kā liecina LDz statistika, šī gada pirmajos 10 mēnešos kopējais kravu pārvadājumu apjoms dzelzceļa satiksmē starp Baltkrieviju un Latviju veidoja 24,65 milj. tonnu, no tām 7,8 milj. tonnu jeb 32% vairāk nekā pērn bija Baltkrievijas izcelsmes kravas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!