Foto: Publicitātes foto
Transporta nozarei 21.gadsimtā ir ne mazums izaicinājumu un viens no būtiskākajiem ir atbilstošas infrastruktūras attīstība. To pagājušajā nedēļā, piedaloties VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un Starptautiskās dzelzceļu savienības (UIC) rīkotajā konferencē "Jauno talantu piesaiste augošas konkurences un atvērta darba tirgus apstākļos", uzsvēra UIC ģenerāldirektors Žans Pjērs Lubinū.

"Nav iespējams nodrošināt laikmetam atbilstošu mobilitāti bez attiecīgas infrastruktūras. Eiropā prasības pēc mobilitātes aug proporcionāli infrastruktūras kalpošanas laikam un tās nolietojumam. Tikmēr, ja runājam globāli, tad liels izaicinājums ir kapacitātes palielināšana lielajos transporta koridoros," norāda Ž. P.Lubinū.

Kā skaidro UIC ģenerāldirektors, tad Latvijas gadījumā dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir būtisks priekšnosacījums nozares tālākai attīstībai. "20.gadsimtā elektrifikācija daudzviet tika veikta divu iemeslu dēļ – lai risinātu kapacitātes problēmu un kā atbilde augošajām degvielas cenām. Mūsdienās tās nozīme ir vēl vairāk pieaugusi, jo tā ir arī atbilde vides izaicinājumiem. Elektrifikācija viennozīmīgi ir solis pareizajā virzienā," uzsver Ž. P.Lubinū.

Tikmēr runājot par bieži apspriesto tematu – Latvijas loģistikas sektora kravu avotu meklējumiem Ķīnā, Vidusāzijā un Indijā, Ž. P.Lubinū atzīmēja, ka tirdzniecības ceļi starp austrumiem un rietumiem ir milzīga industrija - tie ir mērāmi triljonos dolāru. Pagaidām dzelzceļa daļa šajā tirdzniecības ķēdē ir tikai 1%, taču šim sektoram ir liels potenciāls.

"Te ir ļoti plašas attīstības iespējas, sevišķi ja ņem vērā milzīgo pievienoto vērtību, ko sniedz dzelzceļš – ātrumu, drošību un kvalitāti. Kravu plūsmas mainās un LDz, rīkojoties proaktīvi un nonākot šo pārmaiņu avangardā, var tikai iegūt," papildina UIC ģenerāldirektors.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!