Foto: Publicitātes foto
Viena no mūsdienu Eiropas aktuālākajām diskusijām ir par to, kā samazināt saimnieciskās darbības, tostarp, transporta nozares, radīto ietekmi uz vidi. Savu vīziju problēmas risināšanai piedāvā Eiropas dzelzceļu un infrastruktūras uzņēmumu kopiena (CER), kuras vadības komitejā ir pārstāvēts arī VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz).

Dzelzceļš ir ilgtspējīgs un videi draudzīgs pārvietošanās veids, un ir virkne faktu, kas liecina par labu tam. Tieši dzelzceļa nozare jau ir pārsniegusi 2030. gadam izvirzītos atjaunojamās enerģijas mērķus - četri no pieciem vilcieniem Eiropā darbojas ar elektrību. Salīdzinājumā ar 1990. gada rādītājiem, dzelzceļa nozare kopumā ir samazinājusi CO2 izmešu emisijas par 17 miljoniem tonnu gadā. Piemēram, Nīderlandē pilnīgi visi elektriskie vilcieni izmanto vēja ģeneratoru radīto elektrību, tikmēr Šveicē un Zviedrijā vilcienus darbina hidroelektrostacijās iegūtā enerģija. Turklāt ir aprēķināts, ka dzelzceļš ir sešas reizes energoefektīvāks par autotransportu.

Jāatzīmē, ka liela loma CO2 izmešu emisiju samazināšanā ir dzelzceļa elektrifikācijai. Aprēķināts, ka tuvākajos gados īstenojamais Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas projekts samazinās nozares radīto CO2 izmešu apjomu par 20%, tādā veidā padarot dzelzceļu ne vien par vēl konkurētspējīgāku, bet arī – videi draudzīgāku transporta veidu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!