Foto: Publicitātes foto
Aizvadītā nedēļā, no 2. līdz 4. oktobrim Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, Rīgas brīvostas pārvaldes darbinieki un ostas uzņēmumi pārstāvēja Rīgas ostu ikgadējās Baltkrievijas transporta nedēļas pasākumos. Baltkrievija ir viens no Rīgas brīvostas aktuālākajiem stratēģiskajiem mērķa tirgiem, kur sadarbībā ar AS "Latvijas Dzelzceļš", Satiksmes ministriju un citiem nozares pārstāvjiem notiek aktīvs darbs kravu piesaistē un sadarbības veicināšanā. Rīgas ostai Baltkrievijas tirgū ir skaidri nosprausti mērķi un šobrīd ir laba iespēja konkurēt par Baltkrievijas kravu piesaisti.

Savukārt Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko par sadarbību ar Latviju saka: "Kopā mēs varam nopelnīt". Apspriežot jaunā Baltkrievijas vēstnieka Latvijā kandidatūru, kaimiņvalsts prezidents, kā vienmēr, bija tiešs: "Baltkrievija redz Latviju kā izeju uz jūru. Ja Latvija meklēs ceļus sadarbībai, efekts nebūs mazs".

Latvijas transporta nozarē jau šobrīd ir būtiski aktivizējusies sadarbība ar Baltkrieviju. Pa dzelzceļu pārvadāto Baltkrievijas izcelsmes kravu apjoms līdz šī gada augusta beigām pieaudzis par vairāk nekā 60%. Uz Latvijas ostām transportējamās Baltkrievijas kravas nodrošina ar darbu gan dzelzceļu, gan ostas.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis, atklājot Baltkrievijas transporta nedēļu un starptautisko transporta un loģistikas izstādi, norādīja: "Latviju un Baltkrieviju saista labas un konstruktīvas kaimiņattiecības. Vēl vairāk – mums ir kopīgas turpmākās attīstības prioritātes un Baltkrievija ir nozīmīga un starptautiskajos pārvadājumos ļoti pieredzējusi sadarbības partnere. Baltkrievijas transporta nedēļas ietvaros notiekošajā izstādē "Transports un loģistika" ir pārstāvētas gan ostas, gan dzelzceļš, gan transporta un loģistikas uzņēmumi, lai politiski deklarēto, arvien vairāk īstenotu arī dzīvē."

"Ikgadējā izstāde "Transports un loģistika" Minskā ir uzskatāma par efektīvu platformu, lai dibinātu jaunus kontaktus, reklamētu Rīgas ostu, kā arī kopīgi ar citiem nozares pārstāvjiem demonstrētu Latvijas tranzīta koridora iespējas un sekmētu kravu kustību starp Baltkrieviju un Rīgas ostu", tā starptautisko izstādi vērtē Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš

Latviju Minskā pārstāv plašs uzņēmēju skaits. Baltkrievijas transporta nozare šogad sasniegs aptuveni 4 miljardu dolāru apgrozījumu un uz savu "pīrāga daļu" pretendē arī Latvijas loģistikas sektora uzņēmumi.

Ostas uzņēmuma "Riga Conteiner Terminal" valdes loceklis Valdis Andersons skaidro: " Mūsu uzņēmumu, tāpat kā jebkuru no Latvijas ostu spēlētājiem, interesē Baltkrievijas tirgus. Baltkrievija ir viens no mums tuvākajiem ražotājiem, kā arī nozīmīgs tirgus gan importa gan eksporta kravām. Pēdējo gadu laikā Baltkrievijā attīstās veiksmīga sadarbība ar Ķīnu gan ražošanas, gan tranzīta jomā. Tā kā Ķīna šobrīd ir pasaules mēroga ražotājs, eksportētājs un investors, tad šis ir spēcīgs arguments visam Latvijas loģistikas sektoram, lai sadarbotos ar Baltkrieviju".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!