Foto: Shutterstock

Laika apstākļi uzlabojas un tuvojas vasaras brīvdienas. Tāpēc Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC – LATVIA) kopīgi ar Eiropas Patērētāju centru tīklu (ECC-Net) ir sagatavojis ziņojumu "Brīvdienu rezervācija tiešsaistē: Vai sākotnējā cena ir galējā cena?".

Arvien vairāk patērētāju izmanto tiešsaistes pakalpojumus, lai rezervētu savus brīvdienu ceļojumus. Izrādās, ka sākotnēji šķietami labs darījums nebūt nenozīmē, ka tas būs izdevīgs. ECC-Net informē, ka patērētāji var saskarties ar iespējamu cenu celšanos, ceļojumu rezervēšanas gaitā tiešsaistē.

Cenu atšķirības starp rezervēšanas procesa sākumā uzrādīto cenu un gala maksājumu visbiežāk konstatētas un novērojamas, iegādājoties avio pakalpojumos. Vairākumā šādu gadījumu cenu kāpums saistīts ar:

  • Apkalpošanas maksu;
  • Kredītkaršu izmantošanas maksu;
  • Maksu par reģistrēšanos lidojumam.

Lai palīdzētu patērētājiem, ECC-Net iesaka patērētajiem ņemt vērā 10 padomus, kas ļaus izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem, brīvdienu ceļojumu rezervējot internetā.

  1. Pārbaudiet, vai nodokļi jau ir iekļauti cenā.
  2. Pārbaudiet, vai papildu piedāvājumi ir iekļauti cenā.
  3. Nesteidzieties, rūpīgi izlasiet informāciju.
  4. Pārbaudiet, vai "elastīgo datumu funkcija" nav iestatīta automātiski .
  5. Apdrošināšana? Izvēlieties gudri, ko un kādam nolūkam pērkat!
  6. Automātiskās ieklikšķināšanas lodziņi nav atļauti Eiropas Savienībā.
  7. Kredītkaršu izmantošanas maksa var tikt pievienota atsevišķi.
  8. Uzņemiet ekrānšāviņus vairākos rezervācijas procesa posmos.
  9. Pārbaudiet divreiz, ko un par cik pērkat.
  10. Pārbaudiet rezervācijas apstiprinājumu e – pastā.

Der zināt

Vienlaikus ar ECC-Net kopprojektu par tiešsaistes brīvdienu rezervāciju, Eiropas Komisija un ES Patērētāju aizsardzības iestādes 2016. gada oktobrī veica tīmekļa vietņu ES mēroga pārbaudes ("Sweep") 352 cenu salīdzināšanas un ceļojumu rezervācijas vietnēs visā Eiropas Savienībā. 2017. gada 7. aprīlī par rezultātiem tika ziņots šeit. Šī gada jūnijā gaidāma atjaunota informācija par neatbilstībām, kas nu ir izlabotas.

Saistībā ar Eiropas Komisijas koordinēto "Sweep" aktivitāti 2016. gada oktobrī, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) veica pārbaudi interneta vietnēs tūrisma pakalpojumu (avio biļešu) cenu salīdzināšanas jomā Latvijā. Tika uzsāktas 14 administratīvās lietas, sešas no tām izbeigtas, jo pārkāpumi nav konstatēti vai PTAC konstatētie pārkāpumi ir novērsti, savukārt astoņās administratīvajās lietās turpinās darbs pie to izvērtēšanas un konstatēto pārkāpumu novēršanas.

Būtiskākie pārkāpumi avio biļešu cenu salīdzināšanas jomā ir saistīti ar to, ka patērētājiem netiek sniegta informācija par vietnes uzturētāju un pakalpojumu sniedzēju, kā arī saistībā ar to, ka atsevišķos gadījumos patērētājiem netiek norādīta gala cena vai gala cenu veidojošās izmaksas.

Pārbaudītās interneta vietnes Latvijā:

www.aviokase.lv
www.bode.lv
www.superbiletes.lv
www.letasaviobiletes.lv
www.flysiesta.lv
www.lidot.lv
www.lidotleti.lv
www.avio.lv
www.avio.gudriem.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!