Foto: Shutterstock
Ņujorka ir kļuvusi par pirmo ASV pilsētu, kas aizliedz kopbraukšanas pakalpojumu kompānijām “Uber” un “Lyft” izsniegt auto licences, noteikti minimālo algu šoferiem un citus ierobežojumus, ziņo BBC. Abi minētie uzņēmumi jaunajam regulējamam nepiekrīt.

Dzelteno takšu vadītāji un protestētāji pret sastrēgumiem virzījuši šo regulu, jo pilsētā pēdējos gados ir vērojams pieaugums kopbraukšanas lietotņu izmantošanā – kamēr dzelteno taksometru ir 13,5 tūkstoši, tikmēr kopbraukšanas servisu mašīnas - gandrīz 80 tūkstoši.

Kampaņas un taksistu apvienības grupas apgalvo, ka, pieaugot finansiālajam spiedienam, ko rada kopbraušanas lietotnes, palielinās arī taksistu pašnāvību skaits. Medijs ziņo, ka kopš decembra šādos nozares saspringuma apstākļos dzīvību zaudējuši seši taksisti.

Kā raksta medijs, jaunais regulējums paredz gadu ilgu licenču izsniegšanas aizliegumu kopbraukšanas servisiem, dod iespēju regulēt minimālo maksu par braucienu, minimālo algu šoferim, kā arī veido jaunu rokasgrāmatu kopbraukšanas aplikāciju kompānijām.

Atbalstu regulai ir izteicis arī Ņujorkas mērs Bils de Blasio, minot, ka tas "palīdzēs mazināt mašīnu pieplūdumu", kas izraisa sastrēgumus pilsētā.

Kopbraukšanas servisi kritizē regulu un apgalvo, ka "tā sāpinās klientus". "Uber" paziņoja, ka "12 mēnešu pauze jaunām mašīnu licencēm apdraudēs vienu no dažām uzticamām transportēšanās iespējām, kamēr pilsēta nedara neko, lai salabotu metro vai mazinātu sastrēgumus".

"Lyft" apgalvo, ka šāds mājiens "atgrieztu ņujorkiešus atpakaļ tajā laikā, kad bija grūtības dabūt taksi, īpaši tas attiecas uz dažādām sociālām grupām".

Regula ierosina minimālo maksu šoferim 17,22 dolāri stundā, un pētījumi pierāda, ka 85% pašreiz šoferi saņem krietni mazāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!