Lidmašīna "Anotonov Аn-148" izlidojusi no Maskavas Domodedovas lidostas uz Orsku, bet neilgi pēc tam pazudusi no radaru ekrāniem. Lidmašīna nogāzusies Ramenskas rajonā, netālu no Arguncevas.

Uz lidmašīnas klāja atradies 71 cilvēks – 65 pasažieri un seši apkalpes locekļi, precizē Krievijas ziņu aģentūra "Interfax".

Krievijas mediji, atsaucoties uz izmeklētāju un varas iestāžu sacīto, ziņo, ka visi lidmašīnā esošie cilvēki gājuši bojā. Negadījuma vietā arī atrasts viens lidojumu datu reģistrators.

Ziņu aģentūra "Interfax" arī publicējusi sarakstu ar bojā gājušajiem lidmašīnas pasažieriem un apkalpes locekļiem. "Pagaidām bojā gājušo saraksts ir noformēts bez personu dzimšanas datiem un reģioniem," medijam atzīmēja preses dienesta pārstāve Orska Jeļena Abramova.

Gandrīz visi pasažieri bijuši no Orenburgas reģiona, "Interfax" pavēstījis Orenburgas reģiona gubernators. Savukārt "Interfax" precizē – bojā gājušie bijuši Novotroickas, Gajas, Orskas, Novoorskas un Maskavas iedzīvotāji. Bojā gājušo vidū ir arī viens Šveices pilsonis. Kā liecina pašreizējā informācija, jaunākajam bojā gājušajam pasažierim bija pieci gadi, apgalvoja Abramova. Bojā gājušo vidū ir arī 13 gadus vecs bērns.

Bojā gājušo atpazīšana noritēs Maskavas tiesas ekspertīzes birojā.

Patlaban Latvijas vēstniecībai Krievijā rīcībā nav ziņu, ka notikušajā aviokatastrofā būtu cietuši Latvijas iedzīvotāji. "Pēc sākotnējās informācijas, ko esam saņēmuši no Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas krīžu centra, ārvalstu valstspiederīgie katastrofu cietušajā "Saratovas aviolīniju" lidmašīnā nav atradušies," informē vēstniecība.

Krievijas Ārkārtas situāciju ministrija publiskojusi arī ārkārtas situācijas tālruni 8 800 775 17 17, kurā tuvinieki var gūt atbalstu un informāciju. Tāpat ārkārtas dienests izveidots arī Maskavas Domodedovas lidostā un Orskā.

Līdzjūtību bojā gājušo ģimenēm izteicis arī Krievijas prezidents Vladimirs Putins. Arī Latvijas amatpersonas izteikušas līdzjūtību aviokatastrofā cietušajiem tuviniekiem un draugiem.

Notikuma vietā ieradušies operatīvie dienesti, kuri atraduši arī lidmašīnas atlūzas un cilvēku mirstīgās atliekas. Lidmašīna nogāzusies uz klaja, piesniguša lauka.

Kā ziņo Krievijas mediji, avārijas vietai ir grūti piekļūt ar transporta līdzekļiem, tāpēc operatīvo dienestu pārstāvjiem nācies mērot ceļu ar kājām.

Cilvēku mirstīgās atliekas, kā arī lidmašīnas atlūzas ir izkaistītas aptuveni viena kilometra rādiusā ap notikuma vietu, atsaucoties uz operatīvo dienestu sniegto informāciju, ziņo "Interfax".

Aculiecinieku versijas par redzēto atšķiras – vieni stāsta par milzīgo troksni un atlūzām pa visu lauku, citi stāsta, ka redzējuši liesmojošu lidmašīnu krītam no debesīm. Savukārt ir arī tādi aculiecinieki, kas klāsta, ka lidmašīna sadalījusies jau gaisā. "Es visu lidmašīnu neredzēju, bija tikai gabali, kas krita no gaisa," sacīja aculiecinieks. Kādi citi klāsta, ka debesīs varēja vērot "dzirksteles un liesmas no lidmašīnas", bet pretrunīgs viedoklis bijis kādam citam aculieciniekam, jo tas atzīmē – liesmu nav bijis, bijuši tikai dūmi.

Taču lielākā daļa Krievijas mediju aptaujāto iedzīvotāju lielāko uzsvaru liek uz dzirdēto troksni. "Troksnis bija tik liels, ka šķita – visai mājai logi izbirs," telekanālam "Rossija 24" klāstīja notikuma aculieciniece.

Dažādos Krievijas medijos izskanēja informācija, ka lidmašīna gaisā sadūrusies ar helikopteru "Krievijas Pasts". Tiesa, maldus kliedējusi uzņēmuma pārstāve, kura Krievijas ziņu aģentūrai "Interfax" noliedza sadursmi starp pasta pārvadātāju un pasažieru lidmašīnu, jo pasta rīcībā nemaz neesot helikopteru. "Šajai situācijai nav nekāda sakara ar "Krievijas Pastu". Pasta rīcībā ir tikai divas "Tu-204 S" lidmašīnas," sacīja uzņēmuma pārstāve.

Pagaidām nav zināms, kas izraisījis lidmašīnas avāriju. Krievijas Transporta ministrija svētdienas pēcpusdienā kā iespējamos avārijas cēloņus minēja laikapstākļus, kā arī kļūmi pilota darbā. Savukārt Krievijas Izmeklēšanas komiteja svētdienas vakarā nosauca trīs versijas katastrofas cēlonim – laikapstākļi, cilvēciskais faktors un lidmašīnas tehniskais stāvoklis. Izmeklētāji arī pārbauda citus katastrofas cēloņus.

Lidmašīnas apkalpe nav devusi signālu dispečeriem par gaisa kuģa problēmām, atzīmē Krievijas Izmeklēšanas komiteja.

Par notikušo iztaujāti arī "Saratov Airlines" darbinieki un Maskavas Domodedovas lidostas strādnieki, kuri sagatavoja lidmašīnu lidojumam, paziņoja Krievijas Izmeklēšanas komitejas pārstāve Svetlana Petrenko.

"Saratov Airlines" pasažieru lidmašīnu "Аn-148" iegādājās pērn. Tā ražota pirms septiņiem gadiem. Aviokompānijas īpašumā ir arī piecas "Аn-148-100" lidmašīnas, septiņi "Jak-42" lidaparāti, kā arī divas "Embraer-190" lidmašīnas, atzīmē ziņu aģentūra "Interfax".

"Saratov Airlines" 2015. gadā tika aizliegts pārvadāt cilvēkus starptautiskos reisos, jo inspektori lidmašīnas pilota kabīnē konstatēja ne tikai pilotus, bet arī citas nepiederošas personas, ziņo britu raidsabiedrība BBC. Tiesa, aviokompānija šo aizliegumu pārsūdzēja un arī mainīja savu politiku. Jau 2016. gadā tā atsāka starptautiskos čārterreisus.

Aviokompānija "Saratov Airlines" lielākoties piedāvā iekšzemes lidojumus, bet tā arī lido uz Armēniju un Gruziju.

Krievijā lidmašīnas pēdējo reizi aviokatastrofās iesaistītas vien 2016. gadā, atzīmē britu raidasbiedrība BBC.

2016. gada 25. decembrī Krievijā, Melnajā jūrā iekrita Aizsardzības ministrijas lidmašīna "Tu-154". Lidmašīna ar 92 cilvēkiem avarēja dažas minūtes pēc izlidošanas no Sočiem. Ar to sagaidīt Jaungadu Sīrijā devās Krievijas armijas karavīri, Aleksandra Aleksandrova vārdā nosauktā Krievijas armijas dziesmu un deju ansambļa mākslinieki un žurnālisti.

Savukārt 2015. gada 31. oktobrī Ēģiptes Sīnāja tuksneša ziemeļu daļā nogāzās Krievijas aviokompānijas pasažieru lidmašīna "Airbus A-321". Visi lidmašīnā esošie 224 pasažieri, no kuriem lielākā daļa bija Krievijas pilsoņi, gāja bojā.