Pirmais šīs klases kuģis, kurš arī iemantojis tās nosaukumu "Izumo" (DDH-184), Japānas Pašaizsardzībs spēku rīcībā nonāca šā gada martā. Aptuveni 24 000 tonnu smagie kuģi tapuši Japānas rūpnīcā "Japan Marine United".

Japāna norāda, ka kuģu galvenais uzdevums būs piedalīties pret-zemūdeņu karadarbībā, kā arī piedalīties humanitārās misijās un palīdzības sniegšanā pēc dažādām katastrofām. Pēc pirmā kuģa pieņemšanas laikraksts "Asahi Shimbun" atklāja, ka šie kuģi būs lietderīgi Ķīnas jaunāko zemūdeņu atrašanā, ko izdarīt ir aizvien grūtāk.

Lai gan kuģu ietilpība esot līdz pat 28 lidaparātiem, tajos standartā atradīšoties septiņi "Mitsubishi SH-60k" un septiņi "AgustaWestland AW101" helikopteri. Uz klāja ir pieci helikopteru vairāki laukumi, kas ļauj vienlaikus neatkarīgi citam no cita pacelties vai nolaisties pieciem helikopteriem.

Potenciāli uz kuģiem var novietot arī "Bell Boeing V-22 Osprey" lidaparātus, kā arī iznīcinātājus "Lockheed Martin F-35 Lightning II", kuri spēj pacelties vertikāli. Japāna gan noliegusi, ka tā plāno uz kuģiem izvietot kara lidmašīnas.

Vēl pirms jauno "Izumo" klases kuģu pievienošanas flotei Japānas Pašaizsardzības spēkiem bija divi 18 300 tonnu "Hyuga" klases helikopteru bāzeskuģi.

Foto: Arhīva foto

Savulaik vārdu "Kaga" nesa viens no pirmajiem Japānas Impērijas bāzeskuģiem (attēlā). Tas flotes rīcībā nonāca 1928. gadā, un aktīvi tika izmantots karā ar Ķīnu. Kuģis piedalījās arī Pērlhārboras uzbrukumā un vairākās citās operācijās Klusajā un Indijas okeānā Otrā pasaules kara laikā.

1942. gadā "Kaga" un trīs citi bāzeskuģi nonāca tiešā sadursmē ar sabiedroto aviācijas vienībām un karakuģiem, kuru laikā bāzeskuģi guva smagus bojājumus. Lai "Kaga" nenonāktu pretinieku rokās, japāņi paši to nogremdēja. Arī pārējie trīs kuģi vairs nebija izmantojami.

Tiek uzskatīts, ka četru bāzeskuģu zaudēšana īsā laikā bija viens no smagākajiem Japānas Impērijas zaudējumiem, kas noteica arī turpmāko kauju iznākumu.