Foto: AFP/Scanpix
Pazudušās Malaizijas pasažieru lidmašīnas otrais pilots mēģinājis veikt zvanu no sava mobilā telefona īsi pirms lidmašīnas pazušanas no radaru ekrāniem, sestdien vēsta laikraksts "The New Straits Times", atsaucoties uz vārdā neminētiem izmeklētājiem.

Zvans pēkšņi pārtrūcis, "jo lidmašīna ātri virzījusies prom no [telekomunikāciju] torņa", raksta avīze.

Tomēr avīze atsaucas uz cita avota sacīto, ka nav skaidrs, vai zvans ticis veikts no 8.martā pazudušā "Boeing 777".

Malaizijas varasiestādes sīki pēta pilota Zaharija Ahmeda Šaha un otrā pilota Farika Abdulas Hamidas dzīvesgājumu, kad parādījās liecības, ka lidmašīnai īsi pirms Malaizijas gaisa telpas pamešanas apzināti mainīts kurss un manuāli atslēgtas saziņas sistēmas.

"Malaysia Airlines" lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda 8.martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu.

Austrālijas premjerministrs Tonijs Abots piektdien pauda pārliecību, ka Indijas okeāna dienvidos uztvertie signāli nāk no okeāna dzelmē nogrimušā lidaparāta "melnās kastes".

Vienlaikus Austrālijas premjerministrs norādīja, ka Indijas okeānā uztvertie signāli sāk palēnām zust.

Austrālijas kuģim "Ocean Shield" Indijas okeāna dienvidos izdevies uztvert četrus signālus. Izanalizējot pirmos divus, secināts, ka tiek nākuši no lidmašīnas "melnās kastes".

Lidojumu ierakstus saturošā "melnā kaste" avārijas signālu raida aptuveni 30 dienas. Tās atrašana ir izšķirošs faktors, lai noskaidrotu patiesību, kas notika ar mīklaini pazudušo lidmašīnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!