Departamenta pieaicinātie eksperti secinājuši, ka tilta kāpņu konstrukcija ir izturīga, taču vājais punkts ir kāpņu margas. Problēmas risināšanai inspekcijas veicēji piedāvāja trīs scenārijus. Pirmais paredz bez projekta veikt kāpņu remontu, kas aizņems aptuveni trīs mēnešus. Otrajā scenārijā kāpnes būvnieki pārbūvētu, bet šādiem darbiem būtu jāizsludina iepirkums, līdz ar to darbi aizņemtu aptuveni pusgadu. Savukārt trešais scenārijs paredz nedarīt neko, gaidot nākamgad plānoto Vanšu tilta pārbūvi.

Satiksmes departaments scenāriju vēl nav izraudzījies, bet uzdevis tilta inspektoriem aplēst aptuvenās izmaksas, ko katrs no soļiem pašvaldībai maksātu.

Līdz lēmuma pieņemšanai Vanšu tilta kāpnes Daugavas labajā krastā gājējiem paliks slēgtas, portālam "Delfi" apliecina Ahuna-Ozola.

Vienlaikus departaments ieplānojis pārbaudīt arī Zemitāna tilta tehnisko stāvokli.

Vēstīts, ka 5. marta pēcpusdienā no Vanšu tilta kāpnēm atdalījās un nokrita kāpņu margu sānu nosedzošais dzelzsbetona bloks. Satiksmes departamenta ieskatā mezgls bija sarūsējis, bet straujas gaisa temperatūras izmaiņu dēļ zaudēja noturību un lielā svara dēļ atdalījās no kāpņu konstrukcijas.

Pēc Ekonomikas ministrijas aicinājuma tiltu inspicēja Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB). Pēc vizuālās apskates BVKB secināja, ka viens no galvenajiem iemesliem kāpņu daļas nobrukumam ir ilgstoši neveikta apkope un atjaunošana. Birojs arīdzan brīdināja, ka tilts varētu brukt arī turpmāk.

Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) izteicies, ka tilta rekonstrukcija sāksies jau šoruden.