Foto: Latvijas Studentu apvienība
27. februārī Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) Konferenču centrā notiks Latvijas Studentu apvienības (LSA) rīkotais "Nākotnes Studiju forums 2018: Izaicinājumi un tendences augstākajā izglītībā Latvijā". Forums norisināsies jau otro gadu, vienuviet pulcējot augstākās izglītības veidotājus – politiķus, augstskolu vadītājus, mācībspēkus, studējošos un darba devējus –, lai kopīgi aplūkotu un diskutētu par aktuālajām tendencēm un nākotnē gaidāmajiem izaicinājumiem augstākajā izglītībā. "Delfi" piedāvās visa foruma norises video tiešraidi.

Kā portālu "Delfi" informē pasākuma rīkotāji, šī gada "Nākotnes Studiju foruma" mērķis ir kopā ar augstākās izglītības iestāžu pārstāvjiem un politikas veidotājiem iepazīstināt dalībniekus ar inovatīvām idejām augstākajā izglītībā un formulēt, kā jāmainās Latvijas augstākās izglītības telpai un institūcijām.

Forumu ar vieslekciju atklās viesis no Lielbritānijas – izglītības pārmaiņu aģents, uzņēmuma "Bryanston Square" dibinātājs un "TEDxVilnus" un "Klagenfurt" vadītājs Markuss Orlovskis, iepazīstinot auditoriju ar attīstības tendencēm un pārmaiņām augstākajā izglītībā. Pēc vieslekcijas Latvijas Universitātes (LU) absolvents un LSA bijušais biedrs Aivars Šāblis prezentēs apskatu par augstākās izglītības telpu Latvijā – tagad un nākotnē. Gatavojoties gaidāmajām paneļdiskusijām, dalībnieki tiks iesildīti pirmsdiskusiju "breakout" sesijā.

""Nākotnes Studiju foruma" galvenais akcents ir paneļdiskusijas, kuras šoreiz būs divas. Katram no dalībniekiem būs iespēja izvēlēties starp diviem izaicinošiem nākotnes aspektiem – digitalizācijas ietekmi uz augstāko izglītību vai demokrātijas un valstiskuma lomu tajā," skaidro pasākuma organizatore Anete Baltiņa.

Viņa arī skaidro, ka pirmās paneļdiskusijas "Digitalizācijas ietekme uz augstāko izglītību" mērķis ir apskatīt digitalizācijas ietekmi uz Latvijas un pasaules augstākās izglītības attīstību nākotnē. "Diskusijas laikā tiks aplūkotas pieprasītākās kompetences nākotnē no darba devējiem un to, kā augstskolām būs jāmainās, lai nodrošinātu šo kompetenču apguvi. Tāpat diskusijā tiks apspriests tas, kā dažādas tehnoloģijas var uzlabot mācību procesu un tiks apskatīti atvērto tiešsaistes platformu (MOOC – massive open online courses) priekšrocības un trūkumi Latvijas augstākās izglītības kontekstā," norāda Baltiņa.

Diskusiju vadīs Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Zinātnes komercializācijas nodaļas vadītājs Reinis Lasmanis. Tajā kā eksperti piedalīsies Rīgas Biznesa skolas asociētais profesors Klaudio Rivera, LU Pedagoģijas zinātniskā institūta direktore Linda Daniela, digitālo izglītības un sociālo tehnoloģiju uzņēmējs Reinis Znotiņš, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas prezidente Signe Bāliņa un "Accenture" inovāciju vadītājs Kristaps Banga.

Savukārt otrās paneļdiskusijas "Demokrātija un valstiskums digitalizācijas laikmetā: valsts loma augstākajā izglītībā" dalībnieki spriedīs par demokrātijas un valstiskuma konceptu izmaiņām un valsts lomu augstākajā izglītībā digitalizācijas laikmetā.

"Auditorija tiks iepazīstināta ar to, kāda būs valsts mijiedarbība ar augstākās izglītības telpu, ietekmējot valstiskos procesus, demokrātisko sabiedrību un augstskolu autonomiju," sacīja Baltiņa.

Diskusiju vadīs Banku Augstskolas profesore Tatjana Volkova. Tajā kā eksperti piedalīsies Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vadītājs Aldis Adamovičs, domnīcas "Certus" valdes priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis, Latvijas Mākslas akadēmijas prorektors studiju un zinātniskajā darbā Andris Teikmanis, Rīgas Tehniskās universitātes Attīstības prorektors Artūrs Zeps, Izglītības un zinātnes ministrijas Augstākās izglītības, zinātnes un inovāciju departamenta direktore Agrita Kiopa.

Noslēgumā apmeklētājiem būs iespēja iepazīties ar aktuālajiem Eiropas Savienības struktūrfondu projektiem, kurus prezentēs Izglītības un zinātnes ministrijas Struktūrfondu departamenta direktore Santa Šmīdlere.

Forumu vadīs uzņēmuma "Dynamic University" projektu vadītājs un konsultants Rihards Blese, kurš iepriekš strādājis Akadēmiskās informācijas centra Augstākās izglītības kvalitātes aģentūrā, piedaloties jaunas kvalitātes nodrošināšanas sistēmas izveidē un koordinējot augstākās izglītības kvalitātes novērtēšanas procedūras, kā arī Augstākās izglītības padomē, pildot projekta vadītāja asistenta pienākumus laikā, kad notika pāreja no studiju programmu uz studiju virzienu akreditāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!