Foto: LETA

Lai turpinātu veloceliņa Centrs–Ķengarags–Rumbula–Dārziņi izbūvi, Rīgas domes (RD) Satiksmes un transporta lietu komiteja trešdien, 17. janvārī, apstiprināja Satiksmes departamenta lūgumu atpirkt vairākus nekustamos īpašumus, kas gulst zem celiņa maršruta.

Veloceliņš no Vecrīgas šobrīd izbūvēts līdz Rumbulas ielai 88, kur savulaik bijusi Mazjumpravas muiža. Taču tālāko būvniecību apgrūtina vairāki privātpersonām un uzņēmumiem piederoši zemesgabali, tāpēc AS "Ceļuprojekts" izstrādātā veloceliņa būvēšana ir apstājusies.

Satiksmes departaments rosina par labu Rīgas pašvaldībai atsavināt nekustamo īpašumu daļas, kas atrodas veloceļa sarkano līniju robežās, kopumā aptuveni 13 tūkstošu kvadrātmetru platībā.

Satiksmes departamenta direktors Emīls Jakrins paredz, ka šogad veloceliņš varētu būt gatavs. Atsavināmām platībām kopumā ir gandrīz 40 īpašnieki, bet Jakrins norāda, ka neviens no viņiem līdz šim nav cēlis pretenzijas.

Patlaban gan nav skaidrības, cik atpirkšana varētu izmaksāt. RD Īpašuma departamenta pārstāve Baiba Gailīte portālam "Delfi" skaidro, ka vispirms jānoskaidro zemes gabalu tirgus vērtība.

Veloceliņa trase būs aptuveni 17 kilometrus gara. Tā vedīs gar Daugavas krastmalu no Vanšu tilta gar 11. Novembra krastmalu un Krasta ielu, savienojot Zvirgzdu un Grāpju pussalu, tālāk caur Ķengaragu, Rumbulu līdz Dārziņiem.

Veloceļa maršruta izpēti RD veica jau 2005. gadā, taču būvdarbi vairākos posmos īstenoti no 2014. gada.

2014. gada septembrī Rīgas Austrumu izpilddirekcija noslēdza 102 tūkstošus eiro vērtu līgumu ar SIA "Ribetons ceļi". Nākamā gada jūnijā izpilddirekcija parakstīja 114 tūkstošus eiro vērtu līgumu ar SIA "V Service". Tad septembrī un 2016. gada jūnijā divos iepirkumos par kopumā 279 tūkstošiem eiro atkal uzvarēja "Ribetons ceļi". Savukārt beidzamos darbus līdz minētajai Mazjumpravas muižai veica AS "Ceļu pārvalde" par 181 tūkstoti eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!