NVD pārstāve Evija Štālberga skaidroja, ka sabiedrības informēšanai par e-veselības sistēmas pakalpojumu lietošanu 2017.gadā tika īstenotas divas informatīvās kampaņas. Viena kampaņa notika pērn februārī un martā, savukārt otra - augustā un septembrī.

Kārtējo informatīvo kampaņu plānots īstenot arī 2018.gadā, sola NVD.

Jautājumu gadījumā par e-receptes un e-darbnespējas lapas izmantošanu iedzīvotājiem ir pieejama informācija e-veselības portālā, uzsvēra NVD, piebilstot, ka tāpat pieejami arī skaidrojoši video rullīši, kas iedzīvotājiem tiek arī demonstrēti lielo valsts slimnīcu monitoros, kā arī infografikas. Vienlaikus katru dienu no plkst.8 līdz 20 iedzīvotāji var saņemt konsultāciju, sazinoties ar e-veselības lietotāju Atbalsta dienestu pa tālruni 67 803 300.

NVD uzsvēra, ka tāpat informācija regulāri tiek sniegta medijiem, pašvaldībām publicēšanai to mājaslapās, citām valsts pārvaldes iestādēm, ārstniecības iestādēm, aptiekām u.c. Ārstniecības iestādēm un aptiekām ir arīdzan izsniegti drukāti e-veselības informatīvie materiāli izsniegšanai pacientiem un izvietošanai telpās, kurās uzturas apmeklētāji.

Kā ziņots, e-veselības sistēmai pieslēgušās visas ģimenes ārstu prakses, pastāstīja Štālberga.

Jau ziņots, ka no 1.janvāra Latvijā sākta obligāta valsts e-veselības sistēmas lietošana, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska.

Uz problēmām sistēmas darbībā, arī šonedēļ, norādījušas vairākas Latvijas medicīnas iestādes, ģimenes ārsti un aptiekas.

Nacionālā veselības dienesta direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane aizvadītajā nedēļā atzina, ka e-veselības sistēma optimāli varētu sākt strādāt pēc pāris nedēļām.

Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas sēdē otrdien plānots lemt, kad uz komisiju varētu tikt aicinātas amatpersonas, kas atbildīgas par problēmām, kas radušās ar e-veselības sistēmas darbību.