Foto: DELFI
Rīgas ielās remonti ilgs vēl septembrī un oktobrī, bet ziema būs īsa – autovadītājiem un sabiedriskā transporta pasažieriem laiks gatavoties tiltu remontiem, piektdien vēsta laikraksts “Neatkarīgā”.

Līdz 2020. gadam turpināsies Saltu tilta atjaunošana, 2019. gadā varētu sākt būvdarbus uz Vanšu tilta, bet Gaisa tilta jeb Brasas pārvada remonts nav uzsākts, kaut gan bija paredzēts to atjaunot šogad.

1959. gadā uzbūvētā Brasas pārvada kapitālajam remontam vajadzēja sākties šogad, bet projektēšana ir ieilgusi. Nākamgad Latvijas simtgadē notiks dziesmu un deju svētki, tāpēc Brasas pārvada remonts varētu traucēt svētku dalībniekus. Ja remontu atliks uz pēcsvētku laiku, tad tas varētu sākties tikai nākamā gada otrajā pusē, jo Vispārējie latviešu dziesmu un deju svētki 2018. gadā norisināsies jūlija pirmajā nedēļā, lēš laikraksts.

"Neatkarīgā" atzīmē, ka Vanšu tiltam nepieciešams kapitālais remonts, jo tilts nav atjaunots kopš tā uzbūvēšanas 1981. gadā. Pirms dažiem gadiem ekspertīzēs konstatēts, ka tilta konstrukcijās ieplūst ūdens. Kad sāksies tilta remonts, un tas notiks, visticamāk, 2019. gadā, Pārdaugavas iedzīvotāji ceļā pāri Daugavai pavadīs vēl vairāk laika nekā tagad ikrīta un ikvakara sastrēgumos.

Gandrīz 40 gadu ilgajā tilta kalpošanas laikā tam nav veikta renovācija. Pirms dažiem gadiem ekspertīzēs konstatēts, ka tilta konstrukcijās ieplūst ūdens, tomēr norādīts, ka braukšanai šis tilts ir drošs. Par Vanšu tilta atjaunošanu aktīvi sāka runāt pirms diviem gadiem, uzskaitot veicamos darbus: novērst ūdens iekļūšanu konstrukcijās un salabot vanšu aizsargpārklājumu, atjaunot iekšējo apgaismojumu tilta konstrukcijās, ietves, margas. Tiltam arī jānodrošina nepieciešamā infrastruktūra gājēju un velobraucēju satiksmei un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Bija paredzēts uzstādīt videonovērošanas kameras un prettrokšņu sienu gar Rīgas pili. Iespējams, tilta rekonstrukcijas laikā atklāsies citi defekti, bet to varēs konstatēt tikai remonta laikā.

Laikraksts vēsta, ka tiltu remonti pārklāsies, lai gan Saltu tilta pārbūve vairs nenozīmē darbus tieši uz tilta.

"Neatkarīgā" piebilst, ka Rīgas domes deputāti šonedēļ pieņēma lēmumu, ka Salu tilta atjaunošanas otrā kārta tiks īstenota līdz 2020. gadam par 17,3 miljoniem eiro – būs satiksmes pārvadi pār Krasta ielu, Mazo Krasta ielu un Lucavsalā, vēl viens tilts pār Bieķengrāvi un Salu tilta kompleksa pievedceļi, atjaunots segums uz Zaķusalas krastmalas ceļa un ietves un uzbrauktuves no Mūkusalas apļa, uzstādīti gājēju luksofori, izbūvēta papildu josla nobrauktuvē no Salu tilta un esošo joslu pārbūve vai atjaunošana.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!