Augusta vidū avārijā Brīvības ielā iesaistītais trolejbuss, kas ietriecās astoņās vieglajās automašīnās, bija pilnīgā tehniskā kārtībā, tāpēc avārijā vainojams cilvēciskais faktors – trolejbusa šoferis bremžu pedāļa vietā spiedis gaitas pedāli.

Kā portālam "Delfi" klāstīja pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" preses pārstāvis Viktors Zaķis, uzņēmuma veiktajā pārbaudē secināts, ka trolejbusa bremzes strādājušas un arī kopumā trolejbuss bijis tehniskā kārtībā.

"Jaunie trolejbusi ir aprīkoti ar dažādām sistēmām, tostarp videokamerām un datorsistēmām, kas fiksē ne tikai trolejbusa darbību uz ceļa, bet arī katru šofera soli un rīcību. Ar datorsistēmas palīdzību tiek fiksēts, piemēram, kāds pedālis spiests, un cik ilgu laiku tas turēts," skaidroja Zaķis.

Trolejbusa "melnā kaste" jeb datorsistēma ir fiksējusi, ka sadursmes brīdī transportlīdzekļa vadītājs spiedis gaitas pedāli, nevis bremzes un tikai pēdējās četrās sekundēs nospiests bremzes pedālis. "Iespējams, apjukuma dēļ šoferis spiedis gaitas pedāli. Tikai pēdējās četrās sekundēs vadītājs bremzējis no 25 kilometriem stundā, kāds tobrīd bija trolejbusa ātrums, līdz apstāšanās brīdim," stāsta uzņēmuma pārstāvis.

Līdz ar to secināms, ka šajā gadījumā nav iespējams vainot tehniku. Tā vietā pie vainas bijis cilvēciskais faktors. Vaicāts par to, ko savos paskaidrojumus uzņēmumam teicis pats trolejbusa vadītājs, Zaķis norādīja, ka šoferis pēc avārijas apgalvojis, ka sabiedriskajam transportlīdzeklim neesot nostrādājušas bremzes. "Taču vienmēr šādos gadījumos stāstītais ir jāpārbauda. Transportlīdzekļos iestrādātā tehnika ļauj mums šādu pārbaudi veikt, un šajā gadījumā teiktais nav apstiprinājies un datorsistēmā redzams, ka tehniski viss bijis kārtībā," atklāj Zaķis.

Patlaban trolejbusa vadītājam ir izsniegta darba nespējas lapa. Uzņēmums savam darbiniekam sniedzis arī psiholoģisko atbalstu, taču vienlaikus Zaķis norādīja, ka pēc šādas avārijas uzņēmums, visticamāk, pieņems lēmumu ar šoferi darba attiecības neturpināt.

Valsts policijas preses pārstāve Gita Gžibovska pastāstīja, ka patlaban policijā pieņemts lēmums par atteikšanos sākt kriminālprocesu. Šāds lēmums pieņemts, jo vienīgais negadījumā traumas guvušais nav vēlējies būt par cietušo personu kriminālprocesā līdz ar to nav noziedzīga nodarījuma sastāva. Tāpēc par avāriju sākta administratīvā lieta.

Jau ziņots, ka 14. augusta vakarā trolejbuss ietriecās astoņās vieglajās automašīnās. Tika bojāts arī veikala logs. Aculiecinieki pauda, ka dzirdējuši trolejbusa šoferi sakām, ka pārstājušas darboties transportlīdzekļa bremzes.

Dienu pēc avārijas, 15. augustā, Valsts policijā portālam "Delfi" pauda, ka pašreizējā likumsargu informācija liecina, ka svētdienas vakarā Rīgā, Brīvības ielā, notikušais negadījums, iespējams, noticis, jo sabiedriskajam transportlīdzeklim bijušas tehniskas problēmas.

Vienlaikus policijas pārstāve Gita Gžibovska toreiz uzsvēra, ka notikušā apstākļi tiks pārbaudīti, un saistībā ar notikušo sākta resoriskā pārbaude.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!