30.oktobrī par grozījumu atcelšanu bija parakstījušies vairāk nekā 530 cilvēku.

Jau vēstīts, ka cilvēki sociālajos tīklos aktīvi aicina arī citus parakstīties par šo iniciatīvu. Jautājums par "tikumības grozījumu" atcelšanu sociālajos tīklos radījis arī plašākas diskusijas, novēroja aģentūra LETA.

Kā ziņots, portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana, lai no Izglītības likuma svītrotu pantu, kas likumā iekļauj grūti definējamo tikumības jēdzienu, kā arī runā par izglītojamo aizsargāšanu no "nevēlamas" informācijas. Kā iniciatīvas pieteicējs norādīts izglītības programmas "Iespējamā misija" absolvents Jānis Šķesteris.

Jūlijā tika izsludināti grozījumi Izglītības likumā, kas paredz, ka skolās turpmāk jānodrošina tikumiskā audzināšana, kas atbilst Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, īpaši tādām kā laulība un ģimene. Izglītības iestādēm jāaizsargā izglītojamie no tādas informācijas un metodēm, kas neatbilst šīm vērtībām.

"Izglītības likums ir jāgroza! Skolās izglītojamiem ir jāsniedz pēc iespējas aptverošāks un objektīvāks priekšstats par pasaules uzbūvi," ir pārliecināts Šķesteris.

Kā uzskata iniciatīvas pieteicējs, mācot, ka ģimene ir iespējama tikai starp vīrieti un sievieti tikai oficiāli reģistrētā laulībā, tiek sniegts sagrozīts un mūsdienu demokrātiskai pasaulei neatbilstošs priekšstats. Demokrātiskā sabiedrībā jārespektē tas, ka cilvēki un viņu viedokļi var būt atšķirīgi, uzskata iniciatīvas pieteicējs. Viņš uzsver, ka, raugoties no tikumības pozīcijām, jāakcentē, ka attiecīgais regulējums, akcentējot tādas vērtības kā laulība un ģimene, ļoti sašaurina tikumības jēdzienu.

"Tikumība ir kaut kas daudz plašāks, kur mums jārunā ne tikai par ģimenes vērtībām, bet arī par godaprātu, taisnīgumu u.c. Izglītības likuma 10.1 pants arī starp izglītības nozares profesionāļiem ir izpelnījies kritiku un neizpratni. Grūti definējamā tikumības jēdziena iekļaušana Izglītības likumā paver diskusiju platformu, kurā gandrīz jebkurš mācību saturs var tikt apšaubīts no tikumības pozīcijām, paralizējot pasniedzēju darbu," norādīts iniciatīvā.

Izglītības saturs jāveido saskaņā ar pedagoģiskajiem mērķiem un tas ir jādefinē ekspertiem, nevis politiķiem, pārliecināts Šķesteris.

Līdz ar to šī iniciatīva aicina no Izglītības likuma svītrot 10.1 pantu" Izglītība un tikumība", kas likumā iekļauj grūti definējamo tikumības jēdzienu, kā arī runā par izglītojamo aizsargāšanu no "nevēlamas" informācijas un metodēm.

Kā ziņots, tā dēvētie tikumības grozījumi Izglītības likumā jau stājušies spēkā, taču izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile nav pārliecināta, ka to iedzīvināšana patlaban ir prioritāte izglītībā. Patlaban Valsts izglītības satura centrs izstrādā vadlīnijas, kas noteiks tikumīgas audzināšanas principus skolās.