Foto: LETA
Ogres novada domes ārkārtas sēdē otrdien nolemts piešķirt palīdzību šopavasar plūdos cietušajiem novada iedzīvotājiem, ziņo "Ogres Fakti".

Ogres novada pašvaldības vadītājs Edvīns Bartkevičs sēdē informēja, ka pēc vienošanās, ko izdevies panākt ar valdību, pašvaldības ir tiesīgas piešķirt līdzekļus plūdos cietušo mājokļu sakārtošanai. Kopumā Ogres novadā tam plānots tērēt aptuveni 125 tūkstošus latu. 50% no izmaksām tiks segtas no valsts un tikpat - no pašvaldības budžeta. Pašvaldībai par līdzekļu izmaksu jāatskaitās līdz 17.maijam, sniedzot informāciju par plūdos cietušajiem mājokļiem un palīdzības apmēriem.

Saskaņā ar valdības izvirzītajiem nosacījumiem, kompensācijas netiks izmaksātas par tiem īpašumiem, kuri tikuši apdrošināti pret plūdu risku, izņemot gadījumus, kad apdrošināšanas atlīdzība ir mazāka, nekā namīpašnieks saņemtu no pašvaldības, ja viņa īpašums nebūtu apdrošināts. Savukārt, ja īpašums ir apdrošināts vienīgi pret cita veida riskiem, pašvaldība var piešķirt kompensāciju tā atjaunošanai. Kompensācijas paredzētas vienīgi mājokļu sakārtošanai, nevis, piemēram, dārzu vai žogu atjaunošanai. Kompensācija var tikt piešķirta ne vairāk kā 70% apmērā no remontdarbu tāmes.

Pabalsts tiks piešķirts Ogres novada iedzīvotāju īpašumā vai valdījumā esošu dzīvojamo māju vai dzīvokļu remontam, ja dzīvojamā telpa, kas atrodas Ogres novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, ir bojāta 2013.gada 15.-19.aprīļa plūdu rezultātā, bet to ir iespējams atjaunot.

Pabalsts tiks piešķirts dzīvojamās telpas īpašniekam, kura dzīvesvieta 15.-19.aprīļa plūdu laikā bija deklarēta šajā dzīvojamā telpā.

Pabalsta pretendentiem līdz 10.maijam Ogres novada pašvaldībā jāiesniedz rakstisks iesniegums par dzīvojamās telpas bojājumu apjomu: dzīvojamās telpas applūšanas augstumu un ledus nodarītajiem ēkas mehāniskajiem bojājumiem, kā arī bankas konta rekvizītus pabalsta ieskaitīšanai.
Pēc iesnieguma saņemšanas Ogres novada pašvaldības izveidota komisija nekavējoties pārliecinās, ka dzīvojamā telpa pieder pabalsta pretendentam, apseko dzīvojamo telpu un sastāda apsekošanas aktu, tajā norādot 2013. gada 15.-19.aprīļa plūdu laikā nodarīto bojājumu apmēru.

Nepieciešamības gadījumā bojājumu apmēru noteikšanai komisija konsultējas ar neatkarīgiem sertificētiem būvekspertiem un nekustamo īpašumu apdrošināšanas ekspertiem.

Pēc zaudējumu apmēra noteikšanas komisija pretendenta iesniegumu, dzīvojamās telpas apsekošanas aktu, nodarīto bojājumu un zaudējumu aprēķinu nekavējoties nodod Ogres novada Sociālajam dienestam lēmuma pieņemšanai.

Tikmēr Ogres novada pašvaldība turpina plūdu seku novēršanu. Jau atjaunoti visi plūdos cietušie ceļi un vairākkārt atsūknēts netīrais ūdens no plūdos pārpildītajām akām. Plūdu zonas iedzīvotāji joprojām baidās šo ūdeni lietot pārtikā, jo nav zināma ūdens kvalitāte, tādēļ pašvaldība apmaksās ūdens kvalitātes analīzes. Kopumā plūdu seku likvidēšanai līdz šim iztērēti vairāk nekā 20 tūkstoši latu.

Jau ziņots, ka aprīļa vidū Ogri piemeklējuši pamatīgi plūdi, naktī uz 17.aprīli evakuēti 22 cilvēki, vienā mājā ūdenī atrasts sirmgalves līķis, viņas nāves cēloņus vēl noskaidro policija. Plūdu dēļ cieta arī Ogres novada mērs Edvīns Bartkevičs. Grūstot dambim pie Norūpītes un veidojoties apmēram trīs metrus lielam izskalojumam, no ūdens spēka nepaspēja izvairīties un kopā ar ledus gabaliem straumē ierauts arī Bartkevičs un domes saimniecības pārzinis Jānis Žvīgurs.  

Lai mazinātu plūdus  Ogrē spridzināts ledus, bet vēl nākamajā dienā pēc tam upe nebija brīva no ledus un plūdi turpinājās. Kopumā applūda vairāk nekā 100 mājas, pašvaldība nolēma piešķirt 10 000 latu plūdu seku likvidēšanai. Tāpat Ogres pašvaldība aicinājusi pašvaldību ministriju rosināt izmaiņas likumā, lai ļautu pašvaldībām materiāli palīdzēt plūdos cietušajiem privātīpašumiem. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!