Foto: DELFI
Šajā mācību gadā vispārizglītojošās skolās ir 215 346 skolēni, kas, salīdzinot ar 2009./2010.mācību gadu, ir par 10 688 skolēniem mazāk, liecina izglītības iestāžu Valsts izglītības informācijas sistēmā (VIIS) ievadītie dati līdz šī gada 8.septembrim.

Kā informēja Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) Komunikācijas nodaļā, šie dati gan vēl nav uzskatāmi par pilnīgi precīziem, jo visas izglītības iestādes vēl datus nav ievadījušas.

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē arī izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe (ZZS) uzsvēra, ka šie dati vēl nav precīzi, taču viņa atzina, ka tik lielu skolēnu skaita samazinājumu IZM nebija prognozējusi. Iepriekš tika lēsts, ka skolēnu skaits būs aptuveni par 6000 mazāks, salīdzinot ar pagājušo mācību gadu.

Skolēna skaita samazinājumu viņa skaidroja ar demogrāfisko situāciju valstī, kā arī to, ka vecāki izbrauc no Latvijas kopā ar bērniem, nepaziņojot par to atbildīgajām iestādēm. "Iespējams, ka skolēnu skaits ir samazinājies arī tādēļ, ka skolēnu reģistrācija VIIS izslēgs dubulto skolēnu piederību, kas bija raksturīga iepriekšējos gados, kad viens skolēns varēja būt piereģistrēts vairākās skolās vienlaikus. Līdz 1.oktobrim precīzāk būs zināms skolēnu skaits, kas neapmeklē skolu," teica ministre.

Deputāts Jānis Dukšinskis (LPP/LC) ministrei norādīja uz problēmām ar iedzīvotāju reģistru. Viņa rīcībā ir informācija, ka skolēns, kas pagājušajā mācību gadā noslīka, ir bezvēsts pazudis un atbilstoši spēkā esošajai likumdošanai viņš reģistrā atradīsies vēl desmit gadus un arī viņam sekos nauda. Ministre bija pārsteigta par šādu informāciju un solīja noskaidrot, kādēļ izveidojusies šāda situācija.

Savukārt deputāts Jakovs Pliners (PCTVL) aplēsis, ka 4,4% jeb aptuveni 4000 līdz 5000 skolēnu laikus neiegūst pamata izglītību, 4% skolēnu neturpina izglītību ne vidusskolā, ne profesionālajās skolās, vēl 3000 skolēnu neapmeklē skolu. "Tas nozīmē, ka aptuveni 15 000 cilvēku vienmēr būs uz zemāka sociālā sliekšņa un valstij būs jātērē līdzekļi, lai sniegtu viņiem sociālo palīdzību. Ko IZM dara, lai novērstu šo situāciju?" vaicāja deputāts.

Koķe gan uzskata, ka tik liels skolēnu skaits nepaliek ārpus izglītības sistēmas. "Mēs esam aicinājuši skolas strādāt tā, lai neviens skolēns netiktu izslēgts no skolas. Tā ir arī pašvaldības atbildība, lai visi tās teritorijā dzīvojošie skolas vecuma bērni mācītos skolā," skaidroja ministre.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!