Kompānija "BMW", kurai pieder "MINI" marka, sadarbībā ar Kalifornijas universitāti veikuši pētījumu, kas liecina, ka vairums "MINI E" elektromobiļu lietotāju ir apmierināti ar savu spēkratu pēc to sešu mēnešu ekspluatācijas. Tomēr visbiežāk lietotāji izteikuši bažas par nobraucamo distanci bez atkārtotas akumulatoru uzlādes.

Lai arī ar pilnībā uzlādētiem "MINI E" akumulatoriem iespējams nobraukt aptuveni 160 kilometru, to pilnai uzlādei ar augstspriegumu nepieciešamas četras līdz astoņas stundas. Bet ja lietotājs akumulators vēlas uzlādēt no tradicionālās 110 voltu mājsaimniecības elektrorozetes, kāda ir ASV, tad akumulatoru pilna uzlāde var ilgt līdz pat 23 stundām.

"MINI E" lietotājs Toms Molugnejs: "Kamēr nav pietiekams publisko uzlādes staciju punktu tīkls, pastāv "elektriskā saite", kas jāņem vērā". Šī iemesla dēļ Molugnejs ierīkojis uzlādes punktu arī savā darbā. "Iespēja akumulatorus uzlādēt arī darba laikā ļāvusi man savā ziņā dubultot nobraucamo distanci. Esmu dienā nobraucis pat 280 kilometru, kas ir krietni virs vidējā, kas normāli būtu nepieciešams darbadienā."

Iepriekšminētais uzsvērts arī "BMW" tirgvedības pētījumā – 160 kilometru, kas nobraucami bez atkārtotas akumulatoru uzlādes, ir pilnīgi pietiekami ikdienas vajadzībām, ko apliecinājuši 57 "MINI E" lietotāji šajā aptaujā. Tāpat pētījuma ietvaros tika pārbaudīti visu 450 "MINI E" elektromobiļu datoru reģistri, kuri liecina, ka braukšanas paradumi ar elektromobili ir tādi paši kā ar tradicionālu automobili. Tiesa, "MINI E" gadījumā lietotāji vēlas vairāk vietas automobilī pasažieriem un bagāžai, jo atšķirībā no standarta "MINI" hečbeka, šim ir tikai divas sēdvietas.

"Kad cilvēki pirmo reizi izbrauc ar "MINI E" elektromobili, viņiem parasti nepatīk bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma," preses paziņojumā skaidro Kalifornijas universitātes pārstāvis, kurš līdzdarbojas "MINI E" programmā. Tomēr pētījums liecina, ka pēc pāris stundām lietotāji pierod pie šīs sistēmas un jau pēc pāris nedēļām viņi izsakās tikai pozitīvi.

Atgādināsim, ka "MINI E" aprīkots ar elektromotoru, kas attīsta 204 ZS un 220 Nm. No vietas līdz 100 km/h tas paātrinās 8,5 sekundēs un spēj sasniegt 152 km/h maksimālo braukšanas ātrumu. Elektromobilis nav nopērkams, bet gan nomājams pusgada periodā ar iespēju šo nomas termiņu pagarināt. 2011.gadā ar līdzīgiem nosacījumiem būs pieejams "BMW ActiveE" elektromobilis uz "BMW" 1.sērijas bāzes.

Piedāvājam noskatīties video ar "MINI E" darbībā. Spiediet peles klikšķi uz tālāk redzamā attēla, lai aktivizētu video straumējumu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!