Foto: DELFI
No 28. – 31.martam Rīgas Mihaila Čehova Krievu teātrī viesojas Voroņežas Kamerteātris, portālu Delfi informē Rīgas Mihaila Čehova Krievu teātra pārstāvji.

Voroņežas Kamerteātris ir labi pazīstams Krievijas skatuves mākslas cienītājiem. Tas ir Krievijas Federācijas prezidenta granta īpašnieks, daudzu Krievijas un ārzemju teātra festivālu laureāts un dalībnieks. Pēc "Forbes" žurnāla (Krievija) versijas Voroņežas Kamerteātris ir 10 Krievijas interesantāko provinces teātru topā, kurus noteikti ir jāapmeklē.

Savukārt rīdziniekiem ir labi pazīstams teātra mākslinieciskais vadītājs Mihails Bičkovs, kurš uz RKT skatuves ir iestudējis vairākus krievu klasikas darbus: "Precības", "Kaštanka", "Tēvoča sapnis". Marta viesizrādēm Rīgā viņš ir izvēlējies četras dažādas izrādes.

28.martā plkst.19:00 - A.Platonova komēdija "Muļķi perifērijā". Mazpazīstamajā Andreja Platonova lugā viss ir paradoksāli: varoņi ir neveikli, sižets ir anekdotisks, un komisms pēkšņi vairs neliekas tik komisks. Pilsonis Bašmakovs, kurš vienmēr ir respektējis un ievērojis likumu, pārliecina mātes un zīdaiņu aizsardzības organizāciju, tā dēvēto komisiju: OHMATMLAD, lai tā izsniedz atļauju veikt abortu viņa sievai Marijai Ivanovnai. Viņš uzskata, ka jau sevi kā tēvu ir realizējis savās pirmajās laulībās, un Marija pati sapņo aizbēgt prom uz mežu, lai kļūtu par barvedi, bet komiteja izlemj, ka Marijai bērns ir jādzemdē, lai vairotu iedzīvotāju populāciju. Vienu absurdu nomaina otrs, un visu šo ārprātu papildina fakts, ka visi komitejas locekļi varētu būt iespējamie bērna tēvi. 2012.gadā iestudējums " Muļķi perifērijā" tika izvirzīta Nacionālajai Teātra balvai "Zelta Maska" nominācijās "Labākā mazas formas izrāde" un "Labākais režijas darbs".

29.martā plkst.19:00 - A.Marienhofa romāna versija "Ciniķi". Režisors rosina diskusiju par tēmu: Krievijas inteliģences līdzāspastāvēšana mūsdienu valsts varas pārstāvjiem, līdzīgi kā romāna risinātā tēma par Marienhofa laika varas kungiem un līdzcilvēkiem - un galu galā kļūst skaidrs, ka, iespējams, cinisms ir vienīgais instruments pašaizsardzībai šādos apstākļos. "Ciniķi" ir izrāde, kas aizrauj, sāpina un padara neiespējamu dvēseliski apcerēt, kas notiek uz skatuves, tā, it kā skatītājiem ar to nebūtu nekāda sakara. Scenogrāfs, nopelniem bagātais krievu tautības mākslinieks - Nikolajs Simonovs.

30.martā plkst.19:00 - A.Ostrovska komēdija "Ienesīga vieta". Režisora Mihaila Bičkova, iespējams, pats aktuālākais sniegums ir Aleksandra Ostrovska komēdija "Ienesīga vieta". Šis mūžīgais krievu stāsts mums vēstī par lugas galvenā varoņa Žadova morālo izvēli - tīra sirdsapziņa vai karjera? Ņemt kukuļus vai smagi strādāt, nespējot izlauzties no nabadzības? Aktieriem izdevies radīt spilgtus tēlus, un izrāde kopumā atstāj spēcīgu iespaidu par pārliecinošu māksliniecisko sniegumu.

31.martā plkst.19:00 - R.Šimmelpfenninga drāma "Pirms un pēc". Drāmā "Pirms un Pēc" ar ekscentriskiem elementiem ir vairāki desmiti unikālu tēlu, kuriem nav vārdu. Viņu katra iekšējā pasaule ir nedaudz kā milzīga gulta, kas aizņem gandrīz visu skatuvi. Ar periodisku skatuves ainu maiņu, izrāde atgādina filmu kadrus: aktieri izrunā monologus, tad izsaka kādu repliku trešajai personai, un šī spēle atkārtojas divreiz - it kā šī verbālā šaudīšanās vienam uz otru notiktu no dažādiem skatupunktiem. "Pirms un Pēc" ir stāsts par to, kas notiek ar cilvēku viņa dzīves laikā, kas mainās viņu attiecībās: pirms un pēc pirmā intīmā sakara, pirms un pēc pirmās nodevības u.t.t. Tā ir kliedzoša izrāde par cilvēka iekšējo vientulību un slāpēm pēc sapratnes ar filozofisku ietekmi uz skatītāju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!