Foto: LETA
Torņkalna deportāciju piemiņas vagona darba grupai pirms vagona restaurācijas darbu sākšanas nāksies vērsties Satiksmes ministrijā (SM), jo juridiski piemiņas vagonam īpašnieka nav, bet zemesgabals, uz kura tas atrodas, pieder SM, pastāstīja Okupācijas muzeja direktora vietniece attīstības jautājumos Līga Strazda.

Viņa skaidroja, ka piemiņas vagona renovācijas darbi var tikt veikti vienīgi gadījumā, ja SM pret to nav iebildumu, jo vagons atrodas uz tai piederoša zemesgabala. Pēc šāda apstiprinājuma saņemšanas Okupācijas muzeja pārstāvji lūgs Rīgas pieminekļu aģentūrai vagonu pārņemt savā īpašumā.

Tajā pašā laikā piemiņas vagons, kas atrodas uz SM piederošas zemes, pārklājas ar kultūrvēsturisku objektu aizsardzības zonu. Tādēļ papildus apstiprinājums renovācijas darbu veikšanai tiks pieprasīts arī no Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI).

"Laikā, kad tika būvēts piemiņas vagons, tas bija sadarbības projekts. Cilvēki satikās un izdomāja, ka tādu vajag. Tā kā Okupācijas muzejs nāca ar ideju, jutām atbildību veikt nepieciešamo apkopi," norādīja Strazda, uzsverot, ka pašreizējās aptuvenās renovācijas izmaksas pilnā apmērā muzejs tomēr nevar nosegt.

Kā ziņots, pirmajā Torņkalna deportāciju piemiņas vagona restaurācijas darba grupas tikšanās reizē tika nolemts uzzināt, kāds ir vagona statuss dokumentācijā. Ja vagonam ir aizsargājam objekta statuss, tad tā restaurācija būs dārgāka par iepriekš prognozēto summu un var sasniegt 50 000 līdz 60 000 eiro.

Strazda uzsvēra, ka pašlaik iespējamās piemiņas vagona renovācijas izmaksas ir neskaidras.

Kā ziņots, sākotnēji tās tika plānotas 20 000 līdz 30 000 eiro apmērā, savukārt pirmajā piemiņas vagona restaurācijas darba grupas tikšanās reizē iezīmējās, ka tās varētu sasniegt 50 000 līdz 60 000 eiro.

Darba grupā iesaistījies Okupācijas muzejs, VAS "Latvijas dzelzceļš" un Rīgas pieminekļu aģentūra.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!