Foto: Publicitātes foto
Jau otro gadu 12. septembrī ar plašu pasākumu programmu Rīgā tika atzīmēta "Startup" diena, lai akcentētu "startup" jeb jaunuzņēmumu pienesumu Latvijas inovāciju attīstībai un ekonomikai. Dienas ietvaros notika meistarklases, Jaunuzņēmumu kopienas forums, "startup" zīmolu TOP 10 prezentācijas, "Startup" dienas ballīte u.c. aktivitātes, kuras kopumā apmeklēja vairāk nekā 1000 interesentu.

Visas dienas garumā ikviens interesents varēja apmeklēt "Startup" dienas atvērtās meistarklases un diskusijas, lai gūtu jaunas zināšanas, prasmes un iedvesmu savas biznesa idejas attīstībai, kā arī izklausītu jau globāli veiksmīgu jaunuzņēmumu pieredzes stāstus.

"Startup" dienas ietvaros norisinājās "Startup" zīmola topa finālistu prezentācijas, kurā par līdera lauriem cīnijās TOP10 labākie jaunuzņēmumi – "CakeHR", "CastPrint", "Coffee Pixels", "HackMotion", "Lokalise", "Mintos", "Monetizr", "Nordigen", "Printify" un "Twino". Topam bija iespējams pieteikt jaunuzņēmumus, kas dibināti ne vairāk kā pirms pieciem gadiem un kurus raksturo straujas izaugsmes, eksportspējas un pievienotās vērtības potenciāls, un/ vai augstās tehnoloģijas. Fināla rezultāti tiks paziņoti 3. oktobrī Latvijas "Startup" zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā, kas norisināsies Latvijas un Baltijas Mīlētāko zīmolu topa ietvaros.

Sadarbībā ar Ekonomikas ministriju un Latvijas "startup" uzņēmumu asociāciju "Startin.lv" VEF kvartālā notika jau otrais "Jaunuzņēmumu kopienas forums", lai veicinātu dialogu starp jaunuzņēmumiem un publiskā, privātā, akadēmiskā sektora pārstāvjiem un nevalstiskajām organizācijām. Diskusiju laikā starp jaunuzņēmējiem, valsts sektora un korporatīvajiem pārstāvjiem tika atzīts, ka visefektīvākie, uz nākotni virzītie tehnoloģiskie risinājumi iespējami tikai visām pusēm aktīvi sadarbojoties un nodrošinot atklātu informācijas apmaiņu.

Festivāla noslēgumā ar "Magnetic Latvia Startup" atbalstu kultūras telpā "Autentika" norisinājās "Startup" dienas ballīte, kurā, spītējot laika apstākļiem, pulcējās ne tikai "startup" uzņēmumu pārstāvji, bet arī citi interesenti, lai neformāla gaisotnē dalītos pieredzē un iedvesmotos no Latvijas "startup" uzņēmumiem.

"Startup" dienas ballītes ietvaros "Autentika" pagalmā, piedaloties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktoram Andrim Ozolam, "Digital Freedom Festival" līdzdibinātājai Dagnijai Lejiņai un partneriem, tika atklāts sienas gleznojums "Vienradzis", simbolizējot katra "startup" uzņēmuma sapni izaudzēt vienradzi jeb jaunuzņēmumu, kura vērtība sasniedz vienu miljardu ASV dolāru. Gleznojuma autors ir mākslinieks Dainis Rudens, kura zināmāko darbu vidū ir līdz šim lielākais sienas gleznojums Latvijā – "Saule Pērkons Daugava" (Tallinas ielā 46), kā arī "Sarkanā" Sarkandaugavā (Priežu ielā 6), Skaņu vīrs Krišjāņa Valdemāra un Peldu ielas stūrī Liepājā u.c.

Ballītes ietvaros notika arī ārvalstīs popularitāti guvušie "Fuck-up Nights" neražu jeb biznesa neveiksmju stāsti, kurā "Startup" dienas ietvaros ar savu pieredzi dalījās pārstāvji no jau sevi pierādījušiem "startup" uzņēmumiem kā "Anatomy Next", "Mintos", "Motivio" un "Kurp.es". Savukārt "Open Mic pitches" uz skatuves kāpa tie drosmīgie biznesa ideju autori, kuriem, lai gan nebija iepriekšēja biznesa pieredze, bija gatavi dalīties ar idejām.

Par muzikālo noformējumu un apmeklētāju labo noskaņojumu rūpējās DJ Toms Grēviņš un pasākuma noslēgumā uz skatuves kāpa četru puišu grupa no Madonas "Sub Scriptum", kas izpildīja gan pašu sacerētas dziesmas, gan zināmu dziesmu kaverversijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!