Foto: Shutterstock
Konditorejas un uzkodu ražotāja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" apgrozījums arī šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu varētu pieaugt, intervijā sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

"Pēdējos gados Latvijas tirgū mēs redzam pozitīvu izaugsmi un galvenajās mūsu produktu kategorijās ir pieaugums. Tādēļ mēs pozitīvi raugāmies arī uz šo gadu. Var prognozēt, ka arī šogad apgrozījums pieaugs un mēs centīsimies palielināt arī rentabilitāti," teica Didrihsons.

Viņš piebilda, ka tirgus aug šokolādes, čipsu un cepumu segmentā.

Pēc Didrihsona teiktā, atbilstoši kompānijas "AC Nielsen" datiem Latvijā pārdotās šokolādes apmērs pērn un šogad ir nedaudz pieaudzis, neraugoties uz atsevišķu tirgus dalībnieku minēto, ka noteiktos segmentos ir bijis kritums. "Kopumā šokolādes tirgū ir izaugsme - par aptuveni 4% gan pērn, gan šogad. Tas attiecas gan uz pārdošanas apjomiem, gan uz naudas izteiksmi," sacīja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" valdes priekšsēdētājs."

Viņš atzīmēja, ka globāli cilvēku skaits paliek arvien lielāks, tāpēc pieprasījums pēc pārtikas kopumā palielinās, kam piedāvājums īsti "netiek līdzi", tostarp tas attiecas arī uz šokolādi. "Tikko Ķīnas un citu Āzijas valstu iedzīvotāji izlemj, ka ēdīs šokolādi kaut vai tikai nedaudz vairāk, tas milzīgi paceļ pieprasījumu un piedāvājums netiek līdzi. Tas uzreiz ietekmē kakao cenas. Tādēļ kopumā pieprasījums aug un tas rada spiedienu gan uz izejvielu cenām, gan pēc tam uz gala produktu cenām," norādīja kompānijas valdes priekšsēdētājs.

Didrihsons, prognozējot šokolādes cenas nākotnē, pauda, ka ir grūti iedomāties tādu produktu grupu, kuras cena nākotnē samazināsies. "Visi globālie pārtikas indeksi ir augšupejoši. Ja nenotiks pasaules līmeņa krīzes, kas uz kādu periodu var atstāt iespaidu uz vienu vai otru produktu kategoriju, kopumā mēs redzēsim cenu līkni ejam uz augšu," viņš sacīja.

Jau vēstīts, ka "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" konsolidētais apgrozījums pērn sasniedza 81,1 miljonu eiro, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2016. gadā, bet koncerna peļņa bija 3,1 miljons eiro.

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pārstāv zīmolus "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "The Original Taffel Snacks" un "Pedro".

"Orkla" ir Oslo biržā kotēts uzņēmums, kurš bāzēts Oslo, Norvēģijā. "Orkla" apgrozījums 2017. gadā bija četri miljardi eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!