Foto: DELFI
Konkurences padome (KP) ir iepazinusies ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvja Jura Stengrevica pausto par obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas jeb OCTA Garantijas fonda apmēra samazināšanos. KP neuzskata, ka šī iemesla dēļ turpmāk būtu jāpieaug OCTA cenai.

Paziņojumā medijiem KP norāda, ka situācija saistībā ar iemaksām, kas ir jāveic Garantijas fondā, OCTA pakalpojuma sniedzējiem jau bija zināma iepriekš, tāpēc KP neuzskata, ka tas ir pietiekams iemesls, lai klientiem palielinātu polišu cenas.

LTAB kā Garantijas fonda darbības nodrošinātājs ir tiesīgs sniegt informāciju sabiedrībai par papildu nepieciešamajām iemaksām Garantijas fondā, kas ietver aktuālo informāciju par situāciju OCTA tirgū.

KP norāda, ka konkrētajā LTAB pārstāvja paustajā viedoklī, ka liela daļa apdrošinātāju jau varētu būt iecenojuši savās cenās šīs papildu izmaksas, kas radušās Garantijas fonda dēļ, nav nedz korekts, nedz neitrāls.

Tāpēc KP norāda, ka tirgus dalībnieku apvienības pārstāvim, šajā gadījumā vienai no LTAB vadošajām amatpersonām, ir "rūpīgi jāizsver jebkāda informācija vai viedoklis, ko tas pauž publiski", īpaši, ja tas "satur jebkādas norādes par iespējamām cenu politikas izmaiņām tirgū".

Norādes par cenu prognozēm vai iespējamu cenu pieaugumu daļai tirgus dalībnieku var arī kalpot kā signāls nepamatotam cenu kāpumam citiem tirgus dalībniekiem, kuri iepriekš nebija plānojuši palielināt cenas vai arī šīs izmaksas jau bija iekalkulējuši esošajā cenā.

Tāpat šādi izteikumi var saturēt nepamatotu un, iespējams, pat maldinošu informāciju sabiedrībai, norāda KP.

KP atkārtoti atgādina, ka cenu veidošana ir katra komersanta individuāls lēmums, kas godīgas konkurences apstākļos tiek pieņemts, ņemot vērā uzņēmuma iekšējo cenu veidošanās mehānismu un preču ekonomiskās vērtības svārstības.

Jau vēstīts, ka transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) Garantijas fonda līdzekļi strauji izsīkst, tāpēc gaidāms OCTA polišu cenu kāpums, trešdien intervijā Latvijas Radio pieļāva Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes loceklis Juris Stengrevics.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīs.

Sistēmas darbības sekmīgākai nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – "Balta", "Baltijas apdrošināšanas nams", "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" Latvijas filiāle, "ERGO Insurance" Latvijas filiāle, "Gjensidige" Latvijas filiāle, "If P&C Insurance" Latvijas filiāle, "Seesam Insurance" Latvijas filiāle un "Swedbank P&C Insurance" Latvijas filiāle.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!