Foto: F64
Lai gan alus darītājiem arī maijs bija ļoti labvēlīgs, ir plānots, ka jūnijā, ņemot vērā labvēlīgos laikapstākļus un tuvojošos svētkus, pārdošanas apjomi pieaugs vēl vairāk. Tuvojoties Jāņiem, alus pārdošanas apjomi pieaug pat par 41%, portālam "Delfi" prognozēja aptaujātie ražotāji un veikalu tīklu pārstāvji.

Tuvojoties svētkiem, alus pārdošanas apjomi ir manāmi pieauguši, apliecina "AS Aldaris" valdes locekle Sigita Ozola. Šī gada maijā alus pārdošanas apjomi "Aldara" ražotajai produkcijai ir pieauguši par aptuveni 15%, nozīmīgs pieaugums vērojams arī "HoReCa" segmentā - pārdotais apjoms pieaudzis par gandrīz 10%.

"Aldara" prognozes par pārdošanas apjomiem jūnijā ir optimistiskas. "Plānojam palielināt jūnija pārdošanas apjomus par pieciem līdz 10% salīdzinājumā ar pagājušo gadu," atzīst Ozola. Viņa piebilst, ka šogad lutina arī laikapstākļi ar noturīgu vasaras karstumu, kas veicina iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos.

Ozola skaidro, ka alus cenas tirgū ir pieaugušas, galvenokārt, akcīzes pieauguma un PET divu litru iepakojuma aizlieguma dēļ. "Tomēr uz Līgo svētkiem veikalos vienmēr ir pievilcīgāki cenu piedāvājumi gan alum, gan citām dzērienu un pārtikas produktu grupām, " piebilst Ozola, "cenu samazināšanos veicina sīvā konkurence starp ražotājiem un arī veikalu ķēdēm, jo klientu vidējais pirkums svētku laikā ir krietni lielāks nekā ikdienā."

Tuvojoties Līgo svētkiem, "Aldaris" laida klajā Mežpils zīmola jauno produktu – "Mežpils Tradicionālo" alu. Tas ir Vācijas "lager" tipa alus piemērs, kas ir brūvēts pēc autentiskās receptūras, skaidro uzņēmuma pāstāve.

"Bauskas alus" darītavas pārstāvis Vladimirs Barskovs portālam "Delfi" arī atzina, ka alus pieprasījums būtiski palielinās pirms svētkiem, taču uzsvēra arī to, ka laikapstākļi spēj ietekmēt tirdzniecības apjomus. "Šī vasara un pavasaris bija ļoti saulaini, kas palielināja alus patēriņu sabiedrībā," skaidro Braskovs. Salīdzinot ar pērno gadu, alus patēriņš sabiedrībā palielinās divas vai divas ar pusi reizes.

Populārākais no "Bauskas alus" brūvējumiem ir "Bauskas gaišais", tad seko "Bauskas tumšais", kas sastāda 15 līdz 20 % no kopējā patēriņa.

Par godu Latvijas simtgadei alus darītava ir uztaisījusi īpašo brūvējumu "Latvijai 100". Jaunais svētku brūvējums veiksmīgi guvis popularitāti sabiedrībā un pagaidām sastāda astoņus līdz 10 % no patēriņa.

"Valmiermuižas alus" darītavas saimnieks Aigars Ruņģis atzina, ka jau maijā ir izdevies būtiski kāpināt pārdošanas apmērus, realizējot jau jūnijam paredzēto apjomu.

"Tā kā jūnijā ir svētki, kur alus ir īpašā cieņā - vasaras saulgrieži - cik nu tas ir iespējams, tiek veidots uzkrājums, lai nodrošinātu pieprasījumu uz šo laiku. Taču šogad jau maijā piegādājām visu noliktavā uzkrāto produkciju," stāsta Ruņģis. Taču viņš piebilst, ka "Valmiermuižas alus" ir maza alus darītava, kas brūvē nepasterizētu alu, tāpēc šāda alus realizācijas termiņš ir īss un lielus uzkrājumus nevar izveidot. Raugoties pēc iepriekšējo gadu rezultātiem, kā apgalvo Ruņģis, jūnijā pieprasījums pēc "Valmiermuižas alus" brūvējumiem ir gandrīz divas reizes lielāks nekā ir iespējams piegādāt.

Runģis atklāj, ka alus brūvētva, lai "godinātu ieražas un debesjuma valdniekus", "Valmiermuižas" tumšais un gaišais alus ir ietērpts īpašā ietērpā. Gaišais alus apzīmēts kā "Saule", bet tumšais – kā "Mēness".

Veikalu tīkla "Rimi" pārstāve Dace Preisa apstiprina to, ka alus pārdošanas apjomi palielinās. "Alus pārdošanas apjomi pret pagājušo gadu jau palielinājušies par vidēji 30%, importa alum pat vairāk par pusi, savukārt bezalkoholiskajam alum par 110%, " skaidro Preisa. Viņa prognozē, ka arī šogad katram līgotājam uz galda būs Latvijā ražots alus. Vēsturiski alus pieaugums pirms Jāņiem palielinās vidēji trīs reizes.

Novērojumi liecina, ka pircēji vairāk iecienījuši tieši alu stikla pudelēs, izvēloties lielākos un pazīstamākos ražotājus, taču pamazām aug pieprasījums arī pēc nišas produktiem, piemēram, eila tipa alus, kas ir ar pikantāku, augļaināku un daudzslāņaināku garšu, stāsta "Rimi" pārstāve.

"Rimi" veikalos pieprasītāko zīmolu vidū nemainīgi ierindojas tādi alus ražotāji kā "Valmiermuiža", "Tērvete", "Užava", "Bauskas alus", "Piebalga". Ir redzama mazo alus brūvētavu straujš pārdošanas pieaugumus, kas izriet tieši no pircēju paaugstinātās intereses pēc vietējiem aliem un alus dzērieniem.

Atbildot par cenu, Preisa saka, ka cenu ietekmē akcīze, taču lielai daļai vietējo ražotāju akciju cenas ir izdevies nodrošināt pagājušā gada līmenī vai pat zemākas.

SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule apgalvo, ka šī gada maijā un jūnijā, ir būtiski pieauguši kopējie alus pārdošanas apjomi, apsteidzot pagājuša gada rādītājus par aptuveni 26%.

Salīdzinot alus pārdošanas rādītājus "Maxima" veikalos tieši pirms svētku laikā, tā pieprasījums audzis vēl vairāk – par 41 %. Populārākie ali pirmssvētku nedēļā ir galvenokārt vietējie - "Cēsu premium", "Bauskas gaišais", "Užavas gaišais" un "Tērvetes Senču", kā arī alus "Carlsberg".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!