Foto: DELFI
Lai arī Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" vadībā strādā ļoti spējīgi cilvēki, tās transfēru pārlidojumu modelim nākotnē vienkārši nav vietas, tā, atbildot uz "Delfi" jautājumu, kāpēc, viņaprāt, Latvijas uzņēmumam tik grūti sokas ar stratēģiskā investora atrašanu, sacīja "Ryanair" komercdirektors Deivids O'Braiens.

"Esmu sastapis vairākus "airBaltic" vadības cilvēkus un uzskatu, ka viņi ir ļoti spējīgi. Es gan domāju, ka fundamentāli idejai, ka biznesu var uzbūvēt uz savienotajiem reisiem Eiropas iekšienē, nav ļoti spoža nākotne. Kāpēc lai kāds vēlētos lidot pusstundu, tad mainīt lidmašīnas, un tad lidot atkal divas stundas, nevis vienkārši doties tieši uz savu galamērķi," skaidroja O'Braiens.

"Visos maršrutos, kurus mēs pārvaldām no Baltijas valstīm, mēs organizējam tiešos reisos. Ziniet, neviens nevēlas lidot uz kaut kurieni, lai no kaut kurienes nokļūtu, piemēram, Barselonā. Cik zinu, vismaz 30% "airBaltic" lidojumu ir balstīti uz pasažieriem, kas izmanto kompāniju pārlidojumiem. Ilgtermiņā šie maršruti vienkārši tiks aizstāti ar tiešajiem lidojumiem," sacīja O'Braiens.

"Gribu uzsvērt, ka nekritizēju kompānijas vadību. Es vienkārši neredzu, kā šādam nozares modelim ir vieta nākotnē," piebilda uzņēmuma pārstāvis.

Jau ziņots, ka izčākstējuši divus gadus ilgušie lidsabiedrības "airBaltic" stratēģiskā investora meklējumi, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), kurš vēl pērn gada nogalē solīja drīzu lēmumu, darījuma izgāšanos gan noliedz, norādot, ka "nav briesmīgas steigas".

Pērn gada izskaņā tika vētīti trīs iespējamie investori. Toreiz Augulis LTV norādīja, ka piedāvājumi ir labi un interesanti, kas nāks par labu gan sabiedrībai kopumā, gan tautsaimniecības attīstībai.

Patlaban Latvijas valstij pieder 80% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram "Aircraft Leasing 1", kuru pērn pārņēmis Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens, – 20% akciju. Raidījums "Nekā personīga" iepriekš, atsaucoties uz savā rīcībā esošu informāciju, vēstīja, ka viens no trim investoriem, ar ko Satiksmes ministrija turpināja sarunas, bijis Tūsens ar partneriem.

"airBaltic" 2016. gadā nopelnīja 1,2 miljonus eiro, kas ir vairākas reizes mazāk nekā 2015. gadā, kad uzņēmuma peļņa bija 19,5 miljoni eiro. Savukārt lidsabiedrības apgrozījums 2016. gadā bija 286 miljoni eiro, kas ir aptuveni par 1% vairāk nekā 2015.gadā.

"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 60 galamērķiem, piedāvājot savienojumus uz galamērķiem lidsabiedrības maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. Papildus tam "airBaltic" piedāvā tiešos lidojumus no Tallinas un Viļņas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!