Foto: LETA

Kopš pagājušā gada vasaras viens no modernizētajiem "Pasažieru vilciena" (PV) dīzeļvilcienu sastāviem stāv nelietots, jo tas ir sabojājies, un PV radušās domstarpības ar piegādātāju "DMU vilcieni" par šī vilciena sastāva remontēšanu garantijas ietvaros, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".

22 miljonu eiro vērtais dīzeļvilcienu modernizēšanas projekts teorētiski noslēdzās pirms pusotra gada. Ražotāja garantija ir spēkā līdz vilcienu sastāva nobraukums sasniedz 200 000 kilometru. Divi modernizētie dīzeļvilcienu sastāvi jau teju būs nobraukuši visu ceļu, uz kuru attiecināma ražotāja garantija, bet viens pasažierus pārvadājis daudz retāk.

Sastāvs ar vismazāko noskrējienu ir visietilpīgākais no modernizētajiem vilcieniem - četru vagonu. Tas kopš pagājušā gada vasaras gaida dzinēja remontu vai nomaiņu. Vilcienu ražotājs - pilnsabiedrība "DMU vilcieni" - to atteicies darīt. "DMU vilcienu" dalībnieks pastarpināti ir arī pats PV.

"Vairāk kā pusgadu "DMU vilcieniem" tika piestādīta informācija un esam vērsušies pie viņiem par šo defektu novēršanu. Šajā gadījumā būtu rezerves dzinēja uzlikšana esošam vilcienam. Šeit neiet runa par dzinēja labošanu. Šeit neiet runa par kaut kādu defektu novēršanu. Šeit vienkārši iet runa par rezerves dzinēju uzstādīšanu mūsu vilcienā. Pusgada laikā pilnsabiedrība šādu darbu nav veikusi. Šos darbus mēs, piesaistot ražotāja pārstāvi, kas šo ražo, sazinoties arī ar pilnsabiedrību, esam uzsākuši," stāstījis PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Šo remontu PV veic par saviem līdzekļiem un cer segt no vilcienu ražotāja iesniegtās bankas garantijas, kas ir 1,1 miljons eiro. Par kavēšanos vai atteikšanos veikt remontus "DMU vilcieniem" aprēķinātas arī soda sankcijas - 1,6 miljoni eiro.

Kopš vilcienu pieņemšanas ekspluatācijā, tiem bijuši nepieciešami 299 garantijas remonti. Daļa no modernizācijas procesa tika īstenota Oļegam Osinovskim pastarpināti piederošajā rūpnīcā un viņš šos remontus sauc par sīkumiem, kas gadās katrai jaunai iekārtai.

"DMU vilcieni" sastāv no trim biedriem - "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas", "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" (RVR), kam rudenī sākts maksātnespējas process, un "VRC Zasulauks". Šis uzņēmums uz pusēm pieder RVR (49%) un PV (51%).

Vilcienu modernizācijas process bija ieinteresējis Ekonomikas policiju. Tā pirms aptuveni gada sāka kriminālprocesu par noziedzīgu nodarījumu valsts institūciju dienestā, kas saistīts ar amatpersonu rīcību, kā arī par noziegumu pret īpašumu. "Palicis tāds vērtēšanas jautājums, kur mums ir jāizlemj, ko mēs darām - turpinām šo procesu, vai tomēr arī šajā procesā nav saskatāms noziegums un jārisina civiltiesiskā kārtībā kādi jautājumi,” teikusi Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes priekšnieka vietniece Ilze Sokolovska.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!