Foto: Publicitātes foto

Eiropas apakšveļas tirgū pēdējos gados bijis mērens pieaugums un šogad tajā gaidāms stabils pieaugums 2% līdz 3% robežās, apakšveļas tirgum atgūstot savu vietu pasaules tirgū, prognozēja apakšveļas ražošanas uzņēmumu grupas AS "European Lingerie Group" (ELG), kurā ietilpst arī Latvijas apakšveļas zīmols "Lauma", izpilddirektors Pēters Partma.

Kā informēja ELG pārstāvis Silvers Puks, Partma prognozēja, ka šogad turpināsies joprojām relatīvi sadrumstalotās Eiropas apakšveļas ražošanas nozares turpmāka konsolidēšanās. "Eiropa ir pasaulē lielākais apakšveļas tirgus, kas 2016.gadā veidoja 9,54 miljardus eiro no pasaules apakšveļas mazumtirdzniecības tirgus kopējās 23,36 miljardu eiro vērtības. Runājot par turpmāku konsolidāciju, uzņēmumu apvienošanās un pārņemšana ir stratēģisks veids, kā ienākt tirgū un izprast iedzīvotāju pašreizējās vajadzības un vēlmes," sacīja ELG izpilddirektors.

Viņš uzsvēra, ka ELG ir skaidra stratēģija turpmākai attīstībai, izmantojot ģeogrāfisko un produktu portfeļa paplašināšanu, jaunus izplatīšanas kanālus un pārdošanu tiešsaistē. Partma norādīja, ka ELG nākamajos gados sagaida organisku un stabilu izaugsmi, paredzot grupas uzņēmumiem aptuveni 6% līdz 10% lielu apgrozījuma pieaugumu katru gadu.

ELG izpilddirektors atzīmēja, ka uzņēmumu grupa pērn jūnijā, iegādājoties Vācijas apakšveļas ražošanas uzņēmumu "Felina International", divkāršoja savas darbības apjomu, izveidojot pilnībā vertikāli integrētu struktūru, kuras sastāvā ir 1250 darbinieki, tādējādi paplašinot iespējas apakšveļas izstrādē, ražošanā un izplatīšanā.

Vienlaikus Partma uzsvēra, ka ELG cenšas panākt arī to, lai Eiropā turpinātos sadrumstalotās apakšveļas ražošanas nozares konsolidēšanās un palielinātos tās apjoms, tādējādi uzlabojot ražīgumu un palielinot grupas uzņēmumu pārstāvību tirgū.

ELG izpilddirektors sacīja, ka pērn uzņēmumu grupas sīvākā konkurente apakšveļas ražošanas sfērā Eiropas valstu vidū galvenokārt bija Vācija, bet vislielākā konkurence zemāku cenu preču segmentā bija no Āzijas un Turcijas ražotājiem. "Tomēr pēdējos gados ražošanas izmaksas Āzijā ir strauji pieaugušas un ražošana Eiropā ir sākusi palielināties un atgūt savu vietu pasaules tirgū," atzina Partma.

ELG padomes locekle Baiba Birzniece skaidroja, ka rietumvalstu patērētāji augstu vērtē vietējā ražojuma materiālus un ražojumu kvalitāti, ērtumu, dizainu un produktu inovācijas, kas ir liela ELG priekšrocība, kuru vēl vairāk papildina fakts, ka uzņēmumu grupa nodrošina pilnu ražošanas ciklu, sākot no audumiem līdz gataviem apģērbiem.

Tāpat Birzniece uzsvēra, ka patlaban katrā valstī patērētāju vēlmes atšķiras. Piemēram, Eiropā dzīvojošās sievietes bieži izvēlas praktisku un funkcionālu apakšveļu, nevis modes apakšveļu. "Viņas arī augstu vērtē ērtas iepirkšanās iespējas un tādēļ iepirkšanās tiešsaistē kļūst arvien nozīmīgāka. Tāpēc ELG kā vienu no savām 2018.gada prioritātēm ir noteikusi tiešsaistes pārdošanas kanālu attīstību papildus produktu inovācijām un savas darbības paplašināšanai jaunos tirgos," skaidroja ELG padomes locekle, uzsverot, ka ELG cenšas palielināt sinerģiju starp grupas uzņēmumiem, lai katrs no tiem varētu vēl vairāk augt, izmantojot tās iespējas, ko sniedz grupai pievienojušies uzņēmumi.

AS "European Lingerie Group" (ELG) ir pilnībā vertikāli integrēta apakšveļas ražošanas uzņēmumu grupa, kuras galvenā mītne atrodas Latvijā. Tai ir ražotnes Latvijā, Ungārijā un Vācijā. ELG, izmantojot zīmolu "Lauma Fabrics", ražo mežģīnes un tekstilmateriālus lielākajiem apakšveļas ražotājiem, bet ar zīmolu "Lauma Medica" tiek ražoti medicīniski tekstilizstrādājumi. Tāpat uzņēmumu grupa izstrādā, ražo un izplata augstākās kvalitātes apakšveļu ar zīmoliem "Conturelle" un "Felina".

ELG ir vairāk nekā 5000 tirdzniecības vietu 46 valstīs visā pasaulē. Grupas kopējais apgrozījums 2017.gadā bija aptuveni 72 miljoni eiro, tostarp "Lauma Fabrics" apgrozījums 34 miljoni eiro un "Felina International" apgrozījums aptuveni 38 miljonu eiro apmērā.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", ELG dibināta 2017.gadā, un tās pamatkapitāls ir 39,97 miljoni eiro. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Partma un valdes locekle ir Diāna Suprunoviča. Uzņēmuma padomē ir Ģēģere, Indreks Rahumā, Džons Entonijs Bonfields un Dmitrijs Dičkovskis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!