Divas no komercķīlām reģistrētas par labu Ziemeļu Investīciju bankai. Uzņēmums ieķīlājis ķermeniskos pamatlīdzekļus – tramvaja līnijas, sliežu un trošu ceļus, kā arī septiņus trīs sekciju un divus četru sekciju "ForCity Alfa 15T" tramvaju vagonu sastāvus. Šo abu ķīlu nodrošināto prasījumu maksimālā summa ir 120 miljoni eiro, un tās nodrošina saistības, balstoties uz 2016. gada 26. aprīlī noslēgto piegādes līgumu starp "Rīgas satiksmi" un uzņēmumu "Škoda Transportation".

Savukārt trešās ķīlas ņēmējs ir Eiropas Investīciju banka, kurai par labu "Rīgas satiksme" ieķīlājusi astoņus trīs sekciju un trīs četru sekciju "ForCity Alfa 15T" tramvaju vagonu sastāvus, nodrošinot prasījumus 150 miljonu eiro apmērā, kas izriet no 2016. gada 26. aprīlī noslēgtā līguma starp pašvaldības transporta uzņēmumu un "Škoda Transportation".

Kā raidījumam "TV3 ziņas" pastāstīja RS preses sekretārs Viktors Zaķis, finansējums nepieciešams vairāku iekavētu projektu pabeigšanai: "Gan 20 zemās grīdas tramvaju iegāde, gan ūdeņraža stacijas būvniecība, kas mums bija arī līdzfinansējums jāfinansē, gan arī ūdeņraža transporta iegāde, gan zemās grīdas tramvaju infrastruktūras objektos."

"Es domāju, ka "Rīgas satiksmei" arī kopumā vairs nekas nav palicis neieķīlāts. Par 2017. gadu pārskats vēl nav iesniegts. Mēs tur redzējām, ka absolūtās likviditātes rādītājs, kas nozīmē, cik ir nauda kasē vai kontā un cik, vērtējot to pret īstermiņa saistībām, ir aptuveni 0,01, kuram normāli būtu jābūt vismaz 0,1 līdz 0,7, kas faktiski nozīmē, ka uzņēmums pat nespēj veikt tekošās īstermiņa saistības normālā veidā un ir apdraudēta naudas plūsma," TV3 pauda Rīgas domes opozīcijas deputāts Krišjānis Feldmanis (JKP).

"Rīgas satiksme" iepriekš pērnā gada 11. decembrī reģistrēja komercķīlu, ar kuru uzņēmums par labu "SEB bankai" ieķīlāja ķermeniskos pamatlīdzekļus, kopumā 150 dažādas tehnikas un iekārtu vienības, nodrošinot prasījumu 65,7 miljonu eiro apmērā.

"Rīgas satiksme" sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus Rīgā un nodarbojas ar pašvaldības autostāvvietu apsaimniekošanu.

"Rīgas satiksmes" pamatkapitāls ir 70 396 628 eiro, un uzņēmums pilnībā pieder Rīgas domei.

2016. gadā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi bija 154,068 miljoni eiro, bet tās zaudējumi bija 13 000 eiro. Uzņēmums nodarbināja 4073 darbiniekus un nodokļos Latvijas kopbudžetā samaksāja 19,413 miljonus eiro.