Foto: Reuters/Scanpix

Turpmāk ikviens mikroblogošanas vietnes "Twitter" lietotājs ierasto 140 rakstzīmju vietā savas domas varēs izteikt divkārt lielākā apjomā – 280 rakstzīmēs, portālu "Delfi" informē uzņēmuma pārstāvis Baltijā "Httpool".

"Twitter" skaidro, ka 140 rakstzīmju limits bijis pārlieku ierobežojošs. Proti, vien 9% tvītu angļu valodā iekļāvās noteiktajā apjomā. Lietotājiem nācies veltīt laiku ziņas rediģēšanai, kas reizēm novedusi pie tā, ka doma par tvītošanu atmesta pavisam.

Septembrī "Twitter" sāka testu, piedāvājot daļai lietotāju 280 rakstzīmes savu vēstījumu nodošanai. Uzņēmums secinājis, ka tikai 1% šo lietotāju tvītu pārsniedzis zīmju limitu. Līdz ar to tvītošana un citu tvītu pārskatīšana ir kļuvusi ērtāka, uzskata uzņēmums. Turklāt garākie ieraksti izpelnījušies lielāku aktivitāti – tiem biežāk piešķirta "patīk" atzīme, tie izpelnījušies vairāk retvītus un citātus.

"Twitter" novēroja, ka vien retais izmanto visas 280 atvēlētās rakstzīmes. Vien 5% jaunās sistēmas izmēģinātāju tvītu bija garāki par ierastajām 140 zīmēm. Tikai 2% izmantojuši vairāk nekā 150 rakstzīmes. Tādēļ laika joslas izskats mainījies vien minimāli, skaidro "Twitter". Salīdzinājumam – tvīti ar attēliem vai aptauju datiem aizņem tik pat daudz vietas kā 190 rakstzīmju ieraksts.

Uzņēmuma platformas produktu vadītāja Aliza Rosena uzsver, ka izmaiņu mērķis ir ļaut brīvāk izteikties, saglabājot "Twitter" raksturīgo ātrumu un precizitāti. "Protams, rēķināmies ar to, ka sākumā visi ar lielu sparu metīsies izmantot 280 rakstzīmju iespējas. Taču paredzams, ka rezultāts būs tieši tāds pats, kāds tas bija testa periodā – cilvēki ir pieraduši izteikties 140 rakstzīmēs," lēš Rosena.

Japāņu, korejiešu un ķīniešu valodas lietotājiem gan jāsamierinās, ka viņiem spēkā paliks 140 rakstzīmju ierobežojums. Uzņēmums skaidro, ka valodas specifikas dēļ šo valodu lietotāji varējuši izteikties krietni plašāk, nekā pārējie "Twitter" lietotāji.

2013. gadā "Twitter" kļuva par biržā kotētu akciju sabiedrību, bet līdz šim nav guvusi peļņu. "Twitter" aktīvo lietotāju bāze ir 328 miljonu lietotāju plaša. Salīdzinājumam – sociālo tīklu "Facebook" lieto aptuveni divi miljardi cilvēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!