Pārbaudi "Depo" Konkurences padome uzsāka pēc "SIA Knauf" darbības izvērtējuma, kura laikā Konkurences padome ieguva arī materiālus par "Knauf" centieniem panākt augstāku mazumtirdzniecības cenu noteikšanai uzņēmuma produkcijai. "Depo" apgalvo, ka vienmēr ir kategoriski atteicies pakļauties "Knauf" prasībām.

Uzņēmums arī apliecina, ka centies sniegt Konkurences padomei visus nepieciešamos skaidrojumus un pierādījumus. Padome uzskata, ka laikā no 2006. gada līdz 2014. gadam "Depo" ir piedalījies būvmateriālu mazumtirgotāju kartelī, nosakot augstākas mazumtirdzniecības cenas "Knauf" produktiem un kontrolējot noteikto cenu piemērošanu no karteļa dalībnieku puses. Lēmumā izteikts arī apgalvojums, ka "Depo" minētajā laika periodā ievērojis "Knauf" rekomendētās mazumtirdzniecības cenas. Uzņēmums "Depo" šos apvainojumus noraida un uzskata par absurdiem.

Portālam "Delfi" Konkurences padomes pārstāvis apstiprināja, ka uzņēmumam ir piemērots 3,7 miljonu eiro naudas sods. Tiesa, KP plašāku informāciju sola sniegt nākamnedēļ.

Uzņēmums portālam "Delfi" skaidro, ka "Depo" pašu spēkiem ir veicis pilnīgu "Knauf" produktu faktisko mazumtirdzniecības cenu analīzi un var pamatot un pierādīt, ka "Knauf" produkcijai minētajā periodā mazumtirdzniecības cenas tirgū ir bijušas atšķirīgas, turklāt "Depo" savos veikalos "Knauf" produkciju ir pārdevis atbilstoši savai stratēģijai, proti, par zemākajām cenām tirgū. KP šos pierādījumus ir ignorējusi, uzskata uzņēmuma pārstāvji.

KP vispār nav piešķīrusi jebkādu nozīmi pierādījumiem, kas skaidri norādīja uz vienpusēju "Knauf", kā īstā cenu noteikšanas uzspiedēja, vēlmi piemērot noteiktas mazumtirdzniecības cenas savai produkcijai, lai tā rezultātā varētu palielināt iepirkuma cenu mazumtirgotājiem, savā paziņojumā apgalvo "Depo" pārstāvji. Tāpat viņi pauž, ka padomes pierādījumu bāze nepierāda pārkāpumus no "Depo" puses.

Pēc "Depo" apgalvotā, Konkurences padome esot ignorējusi "Depo" iesniegtos aprēķinus par to, ka minētajā laika posmā "Knauf" produkcijas tirdzniecības rezultātā "Depo" nav guvis ekonomisku labumu, proti, "Depo" , lai realizētu savu zemo cenu stratēģiju, ir subsidējis "Knauf" produkcijas tirdzniecību.

"Depo" valde vairākkārt pēc savas iniciatīvas tikās ar KP īpašās sanāksmēs ar mērķi nepastarpināti iepazīstināt tās vadību un atbildīgos darbiniekus ar uzņēmuma veidošanos, stratēģiju un situāciju pirms un pēc "Depo" ienākšanas Latvijas būvmateriālu tirdzniecības tirgū. Konkurences padome lietas izmeklēšanas gaitā vispār atteicās iedziļināties jebkādos "Depo" vadības un pārstāvju sniegtajos paskaidrojumos par "Depo" izveidošanu un plāniem attīstībai, par tirgus situāciju laikā no 2006. līdz 2014. gadam, "Depo" darbības stratēģiju tirgū, "Depo" faktiski piemērotajām mazumtirdzniecības cenām, kā arī "Knauf" sadarbību ar "Depo" . Minētais ir klajā pretrunā ar Konkurences padomes vadības publiski paustajiem apgalvojumiem, ka karteļu lietās darbības konkrētajos tirgos ir jāvērtē kontekstā ar makroekonomisko situāciju, teikts uzņēmuma paziņojumā.