Šoruden Rīgas centrā notiek plaši ielu remonti, un 12 miljonu eiro vērtos darbus veic piecas firmas, kas lej jaunu asfaltu uz brauktuvēm un liek bruģi uz ietvēm. Darbi kopš jūlija beigām vienlaikus notiek astoņās ielās. Veco, pelēko betona bruģi ņem nost, tā vietā liekot lielākas gaišākas betona bruģa plāksnes ar raupjāku virsmu. Satiksmes departamentā raidījumam skaidrots, ka tas ir rīdzinieku interesēs - ziemās tās neslīdēšot un skats būšot labāks.

Jaunais bruģis jāieklāj 50 tūkstošos kvadrātmetru un tas ir ļoti liels pasūtījums ražotājiem. Latvijā ir desmitiem betona bruģa ražotāju, taču projekta prasības konkurenci izslēdz, jo bruģim jābūt ar raupju virsmu. To panākot ražošanas procesā, pusgatavo klucīša virsmu skalojot, kamēr uz virsmas paliek lielāki akmentiņi. Šādu bruģi Latvijā var piedāvāt divas firmas, savukārt pieprasītos bruģa izmērus ražo tikai viena.

Tika izsludināts konkurss par projektēšanu, kurā uzvarēja projektētājs un viņam arī bija prasība piesaistīt ainavu arhitektus, kas vairāk piestrādātu pie dizaina elementiem. "Šis lielais bruģis tika akceptēts, jo tas ir diezgan populārs visā Eiropā, likt šīs te lielās plāksnes, jo tas tomēr uzlabo ērtības gājējiem, vides pieejamību un tamlīdzīgi," raidījumam sacījis Satiksmes departamenta Būvniecības pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters.

Bruģi "Barons 8" ražojot kompānija "Brikers Latvija". Zīmīgais nosaukums izvēlēts, jo tas radīts īpaši Krišjāņa Barona ielas bruģēšanai. Arī citi betona bruģakmeņi projektā atbilst "Brikers" katalogam.

Tiesa, Satiksmes departamenta Būvniecības pārvaldes priekšnieks Valpēters raidījumam noliedzis, ka projekts būtu rakstīts vienai firmai.

Raidījums norāda, ka "Brikers" ir no lielākajiem bruģa ražotājiem Latvijā. Firmas bruģis Rīgā ir Spīķeru kvartālos un Krastmalas promenādē. Arī kritizētajos Barona ielas pārbūves darbos daudzviet izmantoti viņu ražojumi. Sarunā ar žurnālistiem "Brikers Latvija" vadība uzstājusi, ka neko nezina par Rīgas pašvaldības projektiem, jo sadarbojas tikai ar būvniekiem. Rīgai domātais bruģis esot arī niecīga daļa no viņu apgrozījuma.

Raidījums gan norāda, ka augustā bruģa ražotne salūza. Tā kā bruģi citur nopirkt nevar, drudžainā Rīgas bruģēšana gandrīz divas nedēļas pierima. Secināms, ka Satiksmes departamenta lēmums likt bruģi, ko var saražot tikai viena rūpnīca, ir viens no iemesliem, kāpēc ielu remonti Rīgā ievilkušies.

Tāpat Satiksmes departamenta prasība ielu remontos izmantot bruģi, ko ražo tikai viena firma, ir pretrunā ar iepirkumu likumu, kas aizliedz valsts un pašvaldību pasūtījumos ar īpašiem nosacījumiem dot priekšrocības vienam pretendentam, norādīja "Nekā personīga".