Sadārdzinājums tiek skaidrots ar dažādiem neparedzētiem apstākļiem, piemēram, ģeorežģa izbūvi zem bruģa, lai pēc pāris gadiem tajā neveidotos izciļņi. Kopā šo 200 000 eiro sadārdzinājumu veido 20 dažādas izmaksu pozīcijas, tostarp arī atsevišķi ugunsdrošības sistēmas risinājumi.

"Mēs darām visu, lai neveidotos sadārdzinājums. Pašlaik tas aprēķināms ap 200 000 eiro. Protams, tikai šai kārtai. Mēs mēģinām atrast, uz ko ekonomēt, lai galā izietu uz nullēm," pauda Burovs, norādot, ka līdz šim no projekta pirmajai kārtai jeb estrādes skatītāju daļas pārbūvei piešķirtajiem 26,7 miljoniem eiro bez pievienotās vērtības nodokļa apgūti 10,7 miljoni eiro.

Viņš arī sacīja, ka šobrīd celtnieki panākuši, ka būvdarbu grafikā paredzētie darbi norit par diviem mēnešiem ātrāk nekā sākotnēji plānots. "Tas tiek darīts speciāli, jo tuvojas ziema. Ja ziemā būs lieli mīnusi, tad nevarēs betonēt. Pašlaik darba organizācija ir ļoti laba, objektā strādā 160 cilvēki," teica Burovs.

Estrādes skatītāju daļas betonēšanas darbus būvnieki plāno pabeigt oktobra laikā. Tikmēr paredzēts uzsākt metāla konstrukciju montāžu pergola zonai. Tiek veikti arī estrādes skatītāju daļas izbūves āra darbi - tīklu un ceļu būvniecība, teritorijas sagatavošana labiekārtošanai, tuvākajā laikā plānots sākt iekšējo inženiertīklu izveidi.

Pilnsabiedrības "LNK, RERE" projekta direktors Valdis Koks norādīja, ka zem jaunās būves sarakti visi nepieciešami ūdensvadi un citi tīkli, tādēļ nepieciešams uzsākt darbu pie ārējiem tīkliem, lai tos savienotu ar Ostas prospektu. Plānots, ka līdz gada beigām šie tīkli būs izveidoti 95% apmērā no kopējā paredzētā apjoma.

Zem estrādes skatītāju daļas paredzētas publiskas telpas divos stāvos. Pirmajā stāvā izveidota vieta labierīcībām, savukārt otrajā stāvā paredzēta telpa kafejnīcām, ēdināšanai, suvenīru tirgošanai un pastaigām. Grīdu abos skatītāju daļas iekšējos stāvos klās bruģis. Lai gan griesti aizturēs lielāko daļu nokrišņu, ārsienu vietā tiks izveidotas margas un koka pergola.

Projekta īstenotāji arī informēja, ka izmainījies kāpņu risinājums. Sākotnēji projektā cilvēku nokļūšanai estrādes skatītāju daļā bija paredzētas vertikālas kāpnes zigzaga formā, taču tā vietā tiks izbūvētas līdzīgas betona kāpnes, kā bija līdz šim.

Tāpat kļuvis skaidrs, ka estrādes skatītāju daļā būs 30 516 koka sēdvietas. Šodien pieņemts lēmums pieprasīt sēdvietu ražošanas uzsākšanu. Kopā tiks saražotas 30 800 sēdvietas, no kurām 284 būs rezerves.

Pēc estrādes skatītāju daļas atklāšanas 2018. gada 18. jūnijā tiks sākti gatavošanās darbi Dziesmu svētkiem, pēc kuriem SIA "Rīgas meži" varēs rīkot pāris koncertus, skaidroja Burovs. Viens no tiem 17. augustā būs grupas "Prāta vētra" koncerts. Savukārt jau no 20. augusta sāksies pašas estrādes demontāža un gatavošanās jaunās estrādes būvniecībai.

Mežaparka Lielās estrādes pilnā atklāšana paredzēta 2021. gada 4. maijā. Konkursu uz projekta otrās kārtas būvdarbiem plānots izsludināt 2018. gada sākumā.

Burovs norādīja, ka pašlaik nozīmīgākās diskusijas ir par jaunās estrādes metāla konstrukcijām un akustisko membrānu. Lai gan akustiskās membrānas eksperimenti ar maketu pašlaik tiek veikti akustiskajā laboratorijā tepat Rīgā, tās izbūvei tiks piesaistīti eksperti no Vācijas, viņš teica.

Estrādes projekta otrās kārtas izstrādes termiņš ir 2018. gada 30. aprīlis, bet Burovs skaidroja, ka arhitekti plāno projekta otrās kārtas plānojumu iesniegt pa daļām, sākot no šī gada decembra. Tāpat tuvākajā laikā plānots izsludināt iepirkumu par projekta otrās kārtas ekspertīzi. Kā uzsvēra Burovs, lai pēc iespējas ātrāk nodrošinātu projekta finansiālo pusi, līgumu par otrās kārtas būvdarbiem ir plānots noslēgt 2018. ada sākumā.

Burovs atteicās pašlaik izteikties par projekta otrās kārtas aptuvenajām izmaksām, uzsverot, ka tās būs atkarīgas no nepieciešamo metāla konstrukciju apjoma un iespējamajiem būvdarbu risinājumiem.

Jau vēstīts, ka Rīgas dome un pilnsabiedrība "LNK, RERE" parakstīja līgumu par Mežaparka Lielās estrādes pārbūvi, kuras pirmo kārtu plānots pabeigt 2018. gada 18. jūnijā.

Pirmās kārtas izmaksas kopā ar pievienotās vērtības nodokli ir 32 miljoni eiro, savukārt kopējās izmaksas par abām kārtām varētu sasniegt par 77 miljonus eiro.