Foto: Foto: Renārs Koris

Piektdien Skaistkalnē tika atklāts autoceļa Ķekava–Skaistkalne (P89) pārbūvētais posms no Bārbeles līdz Skaistkalnei, portālu “Delfi” informēja uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

"Ikviens atjaunotais ceļš ir liels ieguvums iedzīvotājiem, uzņēmējiem, valsts ekonomikai kopumā. Atjaunotais reģionālais autoceļš ir ērtākais maršruts līdz Rīgai ne tikai skaistkalniešiem, bet arī mūsu Lietuvas kaimiņiem. Un kvalitatīvs, komfortabls ceļš ir labs arguments brīvdienu ceļojumam vai darba braucienam pie mums, uz Rīgu, domāju, ka kaimiņi šo iespēju tagad izmantos vēl biežāk. Šis ceļš ir arī ieguvums reģionam, Vecumnieku novadam, tā ir tranzīta artērija, kur ir nepieciešama veiksmīgai uzņēmējdarbības attīstībai," atklāšanas pasākumā norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

"Pateicoties Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumam vairāki reģionālie autoceļi piedzīvojuši rekonstrukciju pēdējos gados, un šim procesam būtu jāturpinās. Latvijai jāspēj rast risinājumu, lai no valsts budžeta līdzekļiem varētu turpināt uzturēt valsts autoceļu tīklu. Ja vēlamies, lai autoceļu stāvoklis nepasliktinātos, valsts budžetā skaidri jāiezīmē finansējums tieši to uzturēšanai un atjaunošanai," uzsvēra Augulis.

"Atjaunotais ceļš no Bārbeles līdz Skaistkalnei ir vēl viens solis lai sakārtotu autoceļus uz robežas ar Lietuvu. Patlaban vēl turpinās arī darbi pierobežā pie Rucavas un Medumiem. Atjaunotais posms ilgus gadus bija ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī, pateicoties ES fondu finansējumam tagad tas ir sakārtots. Taču vēl daudziem reģionālajiem autoceļiem ir nepieciešami remontdarbi, tāpēc būtiski ir risināt jautājumu par Autoceļu fonda izveidošanu, nodrošinot ilgtspējīgu un prognozējamu finansēšanas modeli," Skaistkalnē sacīja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Būvdarbi autoceļa posmā no Bārbeles līdz Skaistkalnei (47,05.-55,80. km) sākās 2016. gada 30. jūnijā. To ietvaros tika pārbūvēta autoceļa sega – salturīgā kārta, šķembu nesošā apakškārta un virskārta un ieklātas divas asfalta kārtas. Līdz ar sakārtotu ūdens novades sistēmu tika pārbūvēts tilts pār Iecavu un atjaunots tilts pār Mēmeli uz Lietuvas robežas. Visā posmā tika atjaunotas autobusu pieturvietas.

Savukārt pašā Skaistkalnē 1400 metru garumā tika pārbūvēts ūdens novades drenāžas tīkls, vienlaikus autoceļa zonā pārbūvējot lietus ūdens kanalizācijas sistēmu. Ciemata centrālajā daļā aktīvākajā darbu zonā 300 metrus garā posmā pagājušajā gadā pilnībā slēdza satiksmi, lai izbūvētu pieejas šo ūdeņu attīrīšanas iekārtai. Rīgas ielā visā tās garumā līdz tiltam pār Mēmeli tika izbūvētas ietves gājējiem ar apgaismotu gājēju pāreju krustojumos ar Bauskas un Kurmenes ielām. Auto novietošanas ērtībām ir izveidotas bruģētas, no ietvēm atdalītas "kabatas".

Posms no Bārbeles līdz Skaistkalnei jau desmit gadus bija valstī vissliktākajā tehniskajā stāvoklī – pēc asfalta seguma izbūves 1967. gadā šajā posmā nav bijuši remontdarbi, vien lāpītas bedres. Tilti izbūvēti pirms vairāk nekā 50 gadiem, turklāt tilts pār Iecavu visu šo laiku nebija remontēts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!