Foto: LETA
Ik gadu Rīgā tiek atjaunots vidēji 14-18 ielu segums, un arī šovasar tiek remontētas vairākas ikdienā noslogotas ielas, izsaucot rīdzinieku un pilsētas viesu neapmierinātību par sastrēgumiem un sliktu satiksmes organizēšanu. Portāls "Delfi" piedāvā apkopojumu par to, cik remontos ieguldīts vairāku gadu laikā un kuras ielas remontētas visvairāk.

Saskaņā ar Satiksmes departamenta sniegto informāciju piecu gadu laikā galvaspilsētas ielās ieguldīti 235,8 miljoni eiro, tostarp gan pašvaldības un Eiropas Savienības fondu līdzekļi, gan valsts mērķdotācijas.

Lielākais finansējums piešķirts 2012. gadā – 60,5 miljoni eiro, kad tika būvēts gan Dienvidu tilts, gan K. Valdemāra un Daugavgrīvas ielas satiksmes mezgla u.c.

Desmit gadu laikā ievērojamākie līdzekļi – 92,4 miljoni eiro – piešķirti 2008. gadā.

Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola stāsta, ka kopumā no 2007. līdz 2017. gadam pašvaldība ir pārbūvējusi (rekonstruējusi) aptuveni 900 000 kvadrātmetru garu ceļa posmu.

Ielu segums atjaunots 1 615 000 kvadrātmetru platībā, bet no jauna izbūvēti ceļi aptuveni 584 000 kvadrātmetru platībā.

Uzturēšanas darbi – bedrīšu lāpīšana u.c. – kopš 2012. gada visbiežāk veikti tādās ielās kā Raņķa dambis, Kalnciema iela, Slokas iela, Jūrmalas gatve, Dzirciema iela, Lillijas iela, Daugavgrīvas iela, Kleistu iela, Pulka iela, Kurzemes prospekts, Flotes iela, kā arī Kārļa Ulmaņa gatve, Tīraines iela, Uzvaras bulvāris, Mūkusalas iela, Ziepniekalna iela, Skaistkalnes iela, Kantora iela, Upesgrīvas iela un Bauskas iela.

Tāpat ievērojams daudzums bedrīšu lāpīts uz Akmens tilta, Aleksandra Čaka ielā, Marijas ielā, Zigfrīda Annas Meierovica ielā, Ganību dambī, Dzelzavas ielā un Stirnu ielā, kā arī Krasta ielā, Maskavas ielā u.c.

Šogad plānotais ceļa segumu atjaunošanas un pārbūves kopējais garums ir 17 kilometri (aptuveni 245 000 kvadrātmetru). Plānotās seguma periodiskās atjaunošanas izmaksas ir 12 miljoni eiro, bet plānotās Rīgas pilsētas ielu pārbūves izmaksas ir 9,8 miljoni eiro.

Uzturēšanas darbiem 2017. gadā ieplānoti 16,6 miljoni eiro, tostarp lielākā daļa finansējuma paredzēti uzturēšanas darbiem ziemā, kā arī bedru labošanai un zaļās zonas sakopšanai.

2010. gadā ielu segums tika atjaunots 16 Rīgas ielās, savukārt rekonstruētas tika trīs ielas. 2011. gadā segums tika atjaunots 16 ielās, bet rekonstruētas tika astoņas ielas, savukārt 2012. gadā segums atjaunots 14 ielās, un rekonstruētas tika deviņas ielas, izmantojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu.

Jānorāda, ka no 2009. gada līdz 2013. gada novembrim tika būvēta Dienvidu tilta trešā kārta no Bauskas līdz Ziepniekkalna ielai jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls. Būvniecība izmaksāja 17 miljonus latu.

2013. gadā, lai uzlabotu ielu segumu Rīgā, tas tika atjaunots 18 ielās un uz pārvadiem. 2014. gadā tika uzsākta Salu tilta renovācija, kuru par 10 miljoniem eiro veic pilnsabiedrība "LNK Industries Group". Segums tika atjaunots vairāk nekā 10 Pārdaugavas ielās.

Savukārt 2015. gadā, lai uzlabotu ielu segumu Rīgā, būvsezonā atjaunotas 19 galvaspilsētas centra ielas, tostarp Kr.Barona iela.

Pērn ielu seguma periodiskā atjaunošanā ieguldīti 11,3 miljoni eiro, tostarp atjaunots Brīvības ielas segums no Raiņa bulvāra līdz Lāčplēša ielai un no Gaisa tilta līdz Silciema ielai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!