Saskaņā ar viņa pausto aptuveni 60 % Latvijas ceļu ir vietējās nozīmes, taču pa tiem ikdienā pārvietojas vien 17 % autobraucēju. "Pēdējo 20 gadu laikā vietējās nozīmes ceļos nav investēts," skaidroja Lange.

Taujāts par to, kur ņemt līdzekļus ceļu uzlabošanai, Lange skaidroja, ka atņemt kādai nozarei būtu "praktiski neiespējami", taču nepieciešams diskutēt par iespējamajiem risinājumiem. Kā piemēru viņš minēja iespējamo akcīzes nodokļa celšanu. "Vislabākais būtu princips – maksa par pakalpojumu," pauda Lange, norādot, ka "šobrīd tā lielākā pretruna, kas veidojas, ka autovadītāji maksā pilnu cenu, bet faktiski tiek novirzīti ceļu un ielu remontiem trešā daļa no tā, ko samaksā".

Tāpat Lange uzsvēra, ka nepieciešams pieņemt pragmatiskus lēmumus par ceļu tīkla efektivizēšanu. LVC vadītājs skaidroja, ka 4000 kilometru no 12 000 kilometriem ceļu Latvijā nav ar stratēģisku nozīmi.

Piektdien Jūrmalā notiks ikgadējā ceļu nozares konference, kuras tēma šogad ir "Latvijas ceļi nākamajos 100 gados". Konferences laikā notiks divas diskusijas – ''Papildu finansējums ceļiem – salāgojot vajadzības ar iespējām'' un ''Mobilitāte un reģionu sasniedzamība – kādu ceļu tīklu varam atļauties?''.

Konferencē piedalīsies vairāk nekā 200 dalībnieku: ceļu nozares speciālisti, pašvaldību vadītāji, ceļu būvniecības uzņēmumu vadītāji, valsts pārvaldes un nevalstisko organizāciju pārstāvji un citi speciālisti.