Foto: Shutterstock

Interneta vietne "crazydeal.lv", par kuru Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis 105 patērētāju sūdzības, martā beigās pārtraukusi savu darbību, portālu "Delfi" informēja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Igaunijas komersantam "Crazydeal Group" piederošā vietne nepildīja savus pienākumus, proti, nepiegādāja preces un neatmaksāja patērētāju samaksāto naudu. PTAC arīdzan neparedz, ka uzņēmums to varētu darīt nākotnē.

PTAC un Eiropas Patērētāju informēšanas centrā saistībā ar patērētāju pasūtījumiem "crazydeal.lv" saņemtas 105 sūdzības. Tāpat institūcijas sniegušas vairāk nekā 100 konsultācijas, atbildot uz patērētāju zvaniem un elektroniskajām vēstulēm.

Patērētāji sūdzējušies, ka interneta vietnē pirktās preces nepiegādā kuponos norādītajā termiņos, kā arī atliek piegādi uz vēlāku laiku. Tad seko uzņēmuma paziņojums par darījuma anulēšanu un naudas atmaksāšanu 14 dienu laikā. Tomēr atmaksu par pirkumiem, kuru vērtība svārstās no 15 līdz 100 eiro, "Crazy deal" neveic.

Pēc Eiropas Patērētāju informēšanas centra iesaistes izdevies atrisināt 25 sūdzības – komersants naudu patērētājiem atmaksājis. Taču kopš februāra atmaksu uzņēmums, kurš janvārī tika iekļauts Igaunijas Patērētāju tiesību aizsardzības padomes (IPTAP) "melnajā sarakstā", maksājumus pārtraucis.

Ar komersantu nav iespējams sazināties, savukārt IPTAP par uzņēmuma darbībām ir vērsusies policijā, kā arī februārī piemērojusi tam naudas sodu.

PTAC norāda, ka vienīgais līdzeklis patērētāju individuālo sūdzību risināšanai ir vēršanās tiesā civilprocesuālā kārtībā.

Centrs patērētājus aicina izvērtēt "Eiropas maksājumu rīkojuma procedūru", kuras mērķis ir vienkāršot un paātrināt tiesvedību, kā arī samazināt tiesāšanās izdevumus lietās, kurās ir neapstrīdami pierādījumi par naudas piedziņu. Taču PTAC atgādina, ka tik un tā jārēķinās ar papildu izdevumiem procesā.

PTAC sola informēt Latvijas patērētājus, ja parādīsies jauna informācija par komersanta maksātnespējas procesu vai citām iespējām patērētājiem atgūt samaksāto naudu.

Lai iepirkšanās internetā būtu droša, PTAC aicina ievērot šādus pamatprincipus:

  • Izpētīt interneta vietni, iepazīstoties ar citu patērētāju atsauksmēm un pieredzi;
  • Pārliecināties, vai vietnē ir norādīts uzņēmuma nosaukums, reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, kontakttālrunis un e–pasta adrese saziņai;
  • Atcerēties, ka vietnes ar domēna adresi, kas beidzas ar ".lv", var būt reģistrēts citā valstī.

PTAC atgādina, ka gadījumā, ja patērētājs ir noslēdzis distances līgumu ar pārdevēju, tad tas izpildāms 30 dienu laikā no mirkļa, kad pārdevējs saņēmis pasūtījumu. Izņēmums ir gadījumi, kad puses ir vienojušās par citu pasūtījuma piegādes termiņu.

Ja patērētājs nesaņem preci līgumā noteiktajā termiņā, patērētājs var vienoties par preces piegādes termiņa pagarinājumu. Ja arī papildu termiņā prece netiek piegādāta, patērēts ir tiesīgs vienpusēji atkāpties no līguma un pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs bez pamatotas kavēšanās atmaksā patērētājam visas saskaņā ar līgumu patērētāja samaksātās naudas summas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!